مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

14,710
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4,527
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روایت های معلمان از مشکلات یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 104

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, تحلیل روایت های معلمان از مشکلات یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی بود که با رویکرد کیفی و با استفاده از روایت پژوهی انجام شد. در این پژوهش با استفاده از نمونه گیری هدفمند, پس از مصاحبه های نیمه ساختاریافته با شش نفر از معلمان زن و مرد یک مدرسه ابتدایی در شهرستان بیله سوار, اشباع داده ها حاصل شد. تحلیل داده ها, به شکل کدگذاری سه مرحله ای باز, محوری و انتخابی انجام گرفت. در تحلیل و ادراک عمیق روایت معلمان, سه مضمون اصلی شامل عوامل فردی با زیرمضمون های نداشتن انگیزش پیشرفت و اختلالات یادگیری؛ عوامل خانوادگی با زیرمضمون های وضعیت اقتصادی-اجتماعی پایین والدین و روابط عاطفی ضعیف والدین با بچه ها و عوامل مدرسه ای با زیرمضمون های نامتناسب بودن روش های ارزشیابی و جو نامطلوب کلاس درس شناسایی شدند. با توجه به این که در این پژوهش, عوامل مؤثر بر مشکلات یادگیری دانش آموزان از روایت های معلمان آشکار گردید, به تناسب نوع مشکل, باید آموزش های لازم به معلمان و خانواده ها ارائه شود. شناسایی و تشخیص زودهنگام مشکلات یادگیری در کودکان, گام مؤثری در پیشگیری از افت تحصیلی خواهد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یوسفی، احسان، و نوبخت، محسن. (1399). روایت های معلمان از مشکلات یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی. توسعه حرفه ای معلم، 5(4 (پیاپی 18) )، 87-104. SID. https://sid.ir/paper/389610/fa

    Vancouver: کپی

    یوسفی احسان، نوبخت محسن. روایت های معلمان از مشکلات یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی. توسعه حرفه ای معلم[Internet]. 1399؛5(4 (پیاپی 18) ):87-104. Available from: https://sid.ir/paper/389610/fa

    IEEE: کپی

    احسان یوسفی، و محسن نوبخت، “روایت های معلمان از مشکلات یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی،” توسعه حرفه ای معلم، vol. 5، no. 4 (پیاپی 18) ، pp. 87–104، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/389610/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button