مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,769
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

531
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط هوش معنوی با اضطراب امتحان در دانشجویان پرستاری و مامایی: کاربرد تحلیل مسیر

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 10

چکیده

 مقدمه: اضطراب امتحان یکی از نگرانی های نظام آموزشی است که منجر به افت عملکرد تحصیلی می گردد. از سوی دیگر امروزه استفاده از منابع معنوی در حل مسایل زندگی و رویارویی با کشمکش ها و رسیدن به اهداف بیش از پیش مورد توجه است. از این روهدف مطالعه حاضر بررسی تاثیر و ارتباط هوش معنوی بر اضطراب امتحان دانشجویان پرستاری و مامایی بود.روش ها: این مطالعه توصیفی تحلیلی بر روی 246 دانشجوی پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم در سال 1391 انجام شد. روش نمونه گیری سرشماری بود. از پرسشنامه هوش معنوی بدیع و همکاران, و پرسشنامه اضطراب امتحان جهت گردآوری اطلاعات و از روش های آماری تحلیل مسیر و ضرایب همبستگی برای تحلیل اطلاعات استفاده گردید.نتایج: ارتباط معنادار و معکوس بین اضطراب امتحان و نمره کل هوش معنوی دیده شد (r=-0.27, p=0.002). همچنین از بین ابعاد هوش معنوی, بعد خودآگاهی, عشق و علاقه و پرداختن به سجایای اخلاقی بیش ترین تاثیر را بر اضطراب امتحان داشت و کلیه ابعاد هوش معنوی با نمره کل هوش معنوی ارتباط مستقیم معناداری نشان دادند (P<0.0001).نتیجه گیری: با توجه به رابطه معکوس هوش معنوی با اضطراب امتحان, به نظر می رسد پرداختن به مقوله هوش معنوی در کاهش اضطراب امتحان و بهبود عملکرد تحصیلی دانشجویان با ارزش و تاثیرگذار باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خرمی راد، اشرف، ارسنگ، شهرام، احمری طهران، هدی، و دهقانی، حکیمه. (1392). ارتباط هوش معنوی با اضطراب امتحان در دانشجویان پرستاری و مامایی: کاربرد تحلیل مسیر. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 13(4 (پیاپی 54))، 1-10. SID. https://sid.ir/paper/389726/fa

    Vancouver: کپی

    خرمی راد اشرف، ارسنگ شهرام، احمری طهران هدی، دهقانی حکیمه. ارتباط هوش معنوی با اضطراب امتحان در دانشجویان پرستاری و مامایی: کاربرد تحلیل مسیر. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1392؛13(4 (پیاپی 54)):1-10. Available from: https://sid.ir/paper/389726/fa

    IEEE: کپی

    اشرف خرمی راد، شهرام ارسنگ، هدی احمری طهران، و حکیمه دهقانی، “ارتباط هوش معنوی با اضطراب امتحان در دانشجویان پرستاری و مامایی: کاربرد تحلیل مسیر،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 13، no. 4 (پیاپی 54)، pp. 1–10، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/389726/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button