مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

738
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

917
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهکارهای ارتقای اعتماد به نفس بالینی در دانشجویان پرستاری: یک مطالعه مروری

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 119

چکیده

 مقدمه: یکی از مسیولیت های دانشگاه ها, پرورش پرستارانی است که در مهارتهای بالینی و اعتماد به نفس داشته باشند. اعتماد به نفس, یکی از اصول کار بالینی است و دانشجویان پرستاری دارای اعتماد به نفس افرادی کارآمدتر هستند. این مطالعه مروری, یافتن راهکار هایی برای بهبود اعتماد به نفس در دانشجویان پرستاری را هدف قرار داد. روش بررسی: در این مطالعه مروری, ابتدا با استفاده از کلید واژه های اعتماد به نفس, اعتماد به نفس حرفه ای و اعتماد به نفس دانشجویان پرستاری به فارسی, Self confidence, Professional confidence و Nursing student به انگلیسی به صورت جدا و ترکیبی بین سال های 2008 تا 2018 جستجو انجام شد که در مجموع 1536 مقاله از پایگاه های اطلاعاتی Magiran, SID, IranMedex, IranDoc در منابع CINAHL, Medline, Ovid, Science Direct, ProQuest بدست آمد. متن کامل مقالات از نظر معیار های ورود و خروج بررسی و در نهایت 16 مقاله برای تجزیه و تحلیل نهایی انتخاب شد. نتایج: یافته ها حاکی از تاثیر برنامه آموزشی کوتاه مدت بر مهارت های اعتماد به نفس دانشجویان دوره کارشناسی پرستاری بود. مطالعات نشان دادند یادگیری مبتنی بر شبیه سازی توانایی های بیشتری را از نظر دانش, تفکر انتقادی, درک بالینی و ایجاد رضایت در دانشجویان ایجاد می کند. نتیجه گیری: مداخلات آموزشی مبتنی بر شبیه سازی اثرات ویژه ای در زمینه ارتقای اعتماد به نفس دانشجویان پرستاری دارد و به دلیل تاثیر مثبت آن بر اعتماد به نفس دانشجویان, این روش به عنوان یک روش برتر آموزشی در دانشجویان پرستاری پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    احراری، شهناز، حشمتی نبوی، فاطمه، و طوقیان چهارسوقی، نرگس. (1400). راهکارهای ارتقای اعتماد به نفس بالینی در دانشجویان پرستاری: یک مطالعه مروری. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 16(2 )، 109-119. SID. https://sid.ir/paper/390273/fa

    Vancouver: کپی

    احراری شهناز، حشمتی نبوی فاطمه، طوقیان چهارسوقی نرگس. راهکارهای ارتقای اعتماد به نفس بالینی در دانشجویان پرستاری: یک مطالعه مروری. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1400؛16(2 ):109-119. Available from: https://sid.ir/paper/390273/fa

    IEEE: کپی

    شهناز احراری، فاطمه حشمتی نبوی، و نرگس طوقیان چهارسوقی، “راهکارهای ارتقای اعتماد به نفس بالینی در دانشجویان پرستاری: یک مطالعه مروری،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 16، no. 2 ، pp. 109–119، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/390273/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا