مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,847
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,222
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

12

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مدیریت کیفیت بر رضایت بیماران یک بیمارستان: گزارش کوتاه

صفحات

 صفحه شروع 228 | صفحه پایان 234

چکیده

 زمینه و هدف: رضایت بیماران یکی از شاخص های مهم کیفیت و اثربخشی خدمات بیمارستانی است. این پژوهش با هدف بررسی تاثیر سیستم مدیریت کیفیت بر میزان رضایت بیماران انجام شد.روش بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه اقدام پژوهی مشارکتی بوده که در بخش مراقبت های ویژه تنفسی بیمارستان لبافی نژاد تهران در سال 1392 انجام شد. با تشکیل تیم بهبود کیفیت و استفاده از مدل ده مرحله ای مدیریت کیفیت مصدق راد, اقدام به بهبود فرایندهای کاری بخش شد. رضایت بیماران بخش, پیش و پس از اجرای مدیریت کیفیت سنجیده شد.یافته ها: فرایندهای اصلی بخش اصلاح و استاندارد شدند و اهداف ارتقای فرایندهای کاری تعیین شدند. برنامه عملیاتی دستیابی به اهداف تدوین و اجرا شد. اجرای مدیریت کیفیت منجر به بهبود 54.5 درصدی کیفیت خدمات بخش و افزایش 2.7 درصدی رضایت بیماران شد.نتیجه گیری: اجرای درست یک مدل مناسب مدیریت کیفیت می تواند منجر به بهبود کیفیت خدمات بیمارستانی و افزایش رضایت و وفاداری بیماران شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مصدق راد، علی محمد، و اشرفی، انسیه. (1396). تاثیر مدیریت کیفیت بر رضایت بیماران یک بیمارستان: گزارش کوتاه. مجله دانشکده پزشکی، 75(3)، 228-234. SID. https://sid.ir/paper/39039/fa

Vancouver: کپی

مصدق راد علی محمد، اشرفی انسیه. تاثیر مدیریت کیفیت بر رضایت بیماران یک بیمارستان: گزارش کوتاه. مجله دانشکده پزشکی[Internet]. 1396؛75(3):228-234. Available from: https://sid.ir/paper/39039/fa

IEEE: کپی

علی محمد مصدق راد، و انسیه اشرفی، “تاثیر مدیریت کیفیت بر رضایت بیماران یک بیمارستان: گزارش کوتاه،” مجله دانشکده پزشکی، vol. 75، no. 3، pp. 228–234، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/39039/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button