Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

324
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

423
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهینه سازی سازه لکوموتیو با استفاده از قیود فرکانس طبیعی و تنش بیشینه

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 33

چکیده

 رشد روزافزون صنعت حمل و نقل ریلی در جهان باعث افزایش توجه محققان و مهندسان برای ایجاد تکامل, ایمنی و سرعت بیشتر در این صنعت شده است. به طوری که باید اذعان داشت که راه آهن در صنعت حمل و نقل از نظر هزینه ایمنی و کیفیت حمل کالا و مسافر, حرف اول را می زند. بررسی فرکانس طبیعی اجزا مختلف سیستم و عدم انطباق آنها بر یکدیگر به منظور جلوگیری از پدیده تشدید از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این تحقیق سازه بدنه لکوموتیو مورد نظر تحت تحلیل مودال و استاتیکی قرار گرفته است. ابتدا مدل اجزا محدود بدنه براساس نقشه های ساخت و مشخصات فنی شرکت سازنده لکوموتیو ایجاد گردیده و سپس توسط نتایج بدست آمده از شرکت طراح لکوموتیو صحه گذاری می گردد. با توجه به معیارهای مختلفی که براساس استانداردهای صنعت ریلی باید در طراحی بدنه لکوموتیو در نظر گرفته شود, مساله فوق در قالب یک مسئله بهینه سازی ارائه می شود که با استفاده از الگوریتم های بهینه سازی نسبت به حل آن اقدام گردیده است. تحلیل استحکام بدنه لکوموتیو برای اطمینان از دارا بودن حداقل استانداردهای طراحی و شناسایی نقاط بحرانی به منظور بهینه سازی, یکی از مهمترین مراحل در طراحی لکوموتیو می باشد. پاسخ پیشنهاد شده توسط الگوریتم بهینه سازی بر مدل اجزا محدود اعمال شده است و نتایج حاکی از موفقیت الگوریتم های جستجوی تصادفی و فرضیات در نظر گرفته شده در بهینه سازی سازه بدنه لکوموتیو است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غمامی، مهدی، شریعت پناهی، مسعود، و مندعلی، مهدی. (1397). بهینه سازی سازه لکوموتیو با استفاده از قیود فرکانس طبیعی و تنش بیشینه. مکانیک سازه ها و شاره ها، 8(1 )، 23-33. SID. https://sid.ir/paper/390583/fa

    Vancouver: کپی

    غمامی مهدی، شریعت پناهی مسعود، مندعلی مهدی. بهینه سازی سازه لکوموتیو با استفاده از قیود فرکانس طبیعی و تنش بیشینه. مکانیک سازه ها و شاره ها[Internet]. 1397؛8(1 ):23-33. Available from: https://sid.ir/paper/390583/fa

    IEEE: کپی

    مهدی غمامی، مسعود شریعت پناهی، و مهدی مندعلی، “بهینه سازی سازه لکوموتیو با استفاده از قیود فرکانس طبیعی و تنش بیشینه،” مکانیک سازه ها و شاره ها، vol. 8، no. 1 ، pp. 23–33، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/390583/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا