مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

411
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

581
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل نقش رنگ تبلیغات و علائم راهنمای محیطی بر رفتار بازیکنان شطرنج در سیمولتانه شطرنج

صفحات

 صفحه شروع 173 | صفحه پایان 182

چکیده

 هدف: هدف از این تحقیق تحلیل نقش رنگ تبلیغات و علایم راهنمای محیطی بر رفتار بازیکنان شطرنج در سیمولتانه شطرنج بود. روش شناسی: روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی-پیمایشی بود که داده های آن به روش میدانی جمع آوری شد, جامعه تحقیق عبارت بودند از 700 نفر بازیکن شرکت کننده در بزرگترین مسابقه سیمولتانه تاریخ کشور در تبریز بود و حجم نمونه بنابر جدول مورگان-کرجسای برابر با 248 نفر تعیین شد که به دلیل پیشگیری از اثر افت آزمودنی در تحقیق تعداد 300 پرسشنامه توزیع گردید. روایی صوری پرسشنامه محقق ساخته که با اقتباس از پرسشنامه ولز و ویلیامز (1383) تهیه شده بود, توسط اساتید مدیریت ورزشی و شطرنج تایید و پایایی آن با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ در مطالعه مقدماتی 783/0 محاسبه گردید که گویای پایایی مناسب ابزار بود. یافته ها یافته های تحقیق نشان داد تمام رنگ ها اعم از رنگ های سرد و رنگ های گرم بر توجه بازیکنان اثر دارند. نتایج کلی تحقیق حاضر نشانگر اثر رنگ های مختلف بر متغیرهای «توجه و آگاهی», «ایجاد علاقه», «ایجاد اشتیاق» و «اقدام و عمل» بود. نتیجه گیری برای امکان جلب توجه, علاقه, اشتیاق و نهایتا اقدام به تصمیم به خرید کالای تبلیغ شده, شایسته است بازاریابان از نقش رنگ های سرد و گرم آگاهی کافی داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بجانی، ابوالفضل، قائم مقامی، احسان، کشکر، سارا، و کلاشی، مازیار. (1399). تحلیل نقش رنگ تبلیغات و علائم راهنمای محیطی بر رفتار بازیکنان شطرنج در سیمولتانه شطرنج. مدیریت و توسعه ورزش، 9(3 (پیاپی 23) )، 173-182. SID. https://sid.ir/paper/390642/fa

    Vancouver: کپی

    بجانی ابوالفضل، قائم مقامی احسان، کشکر سارا، کلاشی مازیار. تحلیل نقش رنگ تبلیغات و علائم راهنمای محیطی بر رفتار بازیکنان شطرنج در سیمولتانه شطرنج. مدیریت و توسعه ورزش[Internet]. 1399؛9(3 (پیاپی 23) ):173-182. Available from: https://sid.ir/paper/390642/fa

    IEEE: کپی

    ابوالفضل بجانی، احسان قائم مقامی، سارا کشکر، و مازیار کلاشی، “تحلیل نقش رنگ تبلیغات و علائم راهنمای محیطی بر رفتار بازیکنان شطرنج در سیمولتانه شطرنج،” مدیریت و توسعه ورزش، vol. 9، no. 3 (پیاپی 23) ، pp. 173–182، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/390642/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button