مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

777
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,065
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل مؤثر بر عرضه گردشگری روستایی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 22

چکیده

 در دنیای امروز, با توجه به افزایش اوقات فراغت و محدودیت های زندگی شهری, اهمیت گردشگری روستایی روزبه روز پررنگ تر می شود. در روستاها, جاذبه های فراوان وجود دارد که برای گذران اوقات فراغت بازدیدکنندگان شهری یا غیربومی, ظرفیتی بسیار مناسب را فراهم می آورد. هدف مطالعه حاضر تحلیل عوامل مؤثر بر عرضه گردشگری روستایی و جامعه آماری آن شامل روستاییانی بود که به کشاورزی می پردازند و از توان های لازم برای ارائه و یا افزایش سطح خدمات گردشگری روستایی و کشاورزی برخوردارند. داده های تحقیق به روش میدانی و با نمونه گیری تصادفی با انتساب متناسب از طریق مصاحبه حضوری و تکمیل صد پرسشنامه در 24 روستا از دوازده استان کشور به دست آمد. حجم نمونه نیز به کمک رابطه کوکران تعیین شد. برای تحلیل داده ها و شناسایی عوامل مؤثر بر عرضه گردشگری روستایی, با توجه به ماهیت متغیر وابسته, از روش الگوی لاجیت رتبه ای استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که تنوع محصولات و خدمات, آموزش, اندازه مزرعه و تجربه اثر مثبت بر عرضه گردشگری روستایی دارند, در حالی که با افزایش سن کشاورزان, میل ورود به صنعت گردشگری کاهش می یابد. توجه بیشتر برنامه ریزان و سیاست گذاران به روستاییان و کشاورزانی که گردشگری را به عنوان شغل دوم برگزیده اند, از جمله پیشنهادهای پژوهش حاضر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عسکرپور، محمدحسین، محمدی نژاد، امیر، و مقدسی، رضا. (1399). عوامل مؤثر بر عرضه گردشگری روستایی. روستا و توسعه، 23(4 (پیاپی 92) )، 1-22. SID. https://sid.ir/paper/390847/fa

    Vancouver: کپی

    عسکرپور محمدحسین، محمدی نژاد امیر، مقدسی رضا. عوامل مؤثر بر عرضه گردشگری روستایی. روستا و توسعه[Internet]. 1399؛23(4 (پیاپی 92) ):1-22. Available from: https://sid.ir/paper/390847/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسین عسکرپور، امیر محمدی نژاد، و رضا مقدسی، “عوامل مؤثر بر عرضه گردشگری روستایی،” روستا و توسعه، vol. 23، no. 4 (پیاپی 92) ، pp. 1–22، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/390847/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button