مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,239
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,225
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی جایگاه هویت دینی و انقلابی در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش

صفحات

 صفحه شروع 159 | صفحه پایان 182

چکیده

 این پژوهش با هدف تحلیل جایگاه مولفه های هویت دینی و انقلابی در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش انجام شده است. روش پژوهش توصیفی و از نوع تحلیل محتواست. جامعه پژوهشی شامل متن سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است که باتوجه به ماهیت پژوهش و محدودیت جامعه پژوهشی از نمونه گیری صرف نظر و کل جامعه پژوهشی بررسی شده است. ابزار اندازه گیری, سیاهه تحلیل محتوای محقق ساخته بوده و شیوه پردازش داده ها براساس روش آنتروپی شانون بوده است. عمده ترین یافته های پژوهش بیانگر این است که در سند تحول درمجموع 292 مرتبه به مولفه های هویت دینی و 140 مرتبه به مولفه های هویت انقلابی توجه شده است. در حوزه هویت دینی, به مولفه های «سیاسی» و «اعتقادی توحید» به ترتیب با ضریب اهمیت 201/ و 162/, بیشترین توجه شده و به مولفه های «تاریخی»و «اعتقادی عدل» هیچ توجهی نشده است. در حوزه هویت انقلابی, به مولفه های «تعهد به حفظ نظام جمهوری اسلامی» و«مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم» و «مبارزه با تحجر و التقاط» به ترتیب با ضریب اهمیت 155/, 125/ و 125/ بیشترین توجه و به مولفه های «بسیج» با ضریب اهمیت 05/ و «آگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی» (بدون مورد), کم ترین توجه شده است. نتایج پژوهش بیانگر این است که در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش توجه متعادل و متوازنی به مولفه های هویت دینی و انقلابی نشده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمودی، سیروس. (1399). بررسی جایگاه هویت دینی و انقلابی در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 28 (دوره جدید)(47 )، 159-182. SID. https://sid.ir/paper/391009/fa

    Vancouver: کپی

    محمودی سیروس. بررسی جایگاه هویت دینی و انقلابی در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی[Internet]. 1399؛28 (دوره جدید)(47 ):159-182. Available from: https://sid.ir/paper/391009/fa

    IEEE: کپی

    سیروس محمودی، “بررسی جایگاه هویت دینی و انقلابی در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش،” پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، vol. 28 (دوره جدید)، no. 47 ، pp. 159–182، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/391009/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button