مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

374
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

597
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی خسارت ناشی از انفجار داخل تونل وارد بر پوشش بتنی با استفاده از مدل سازی عددی

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 45

چکیده

 به طورکلی با توجه به نقش تونل های ترافیکی در شبکه حمل ونقل شهری و بین شهری و هزینه زیاد اجرا و بهره برداری آن ها, ملاحظات ایمنی و پدافند غیرعامل در این سازه ها اهمیت زیادی دارد. پوشش سازه ای تونل در مواجهه با انفجارهای داخلی تونل ناشی از عملیات خرابکارانه می تواند دچار آسیب های زیادی شود, لذا بررسی تاثیر و آسیب های ناشی از آن, در موضوع پدافند غیرعامل دارای اهمیت فراوانی می باشد. در این مقاله یک انفجار شدید در ارتفاع 3 متری از سطح تونل و در وسط آن, به میزان انرژی معادل 250 کیلوگرم TNT, توسط نرم افزار عددی LS_DYNA مدل سازی شده است. مدل عددی به صورت کوپل کامل سیال و سازه (FSI) صورت گرفته است. جهت ارزیابی پارامترهای دینامیکی سازه, میزان جابجایی و سرعت در پنج نقطه از تونل بررسی شده است. در این تحقیق, مشخصات مهندسی یکی از تونل های موجود در نظر گرفته شده و از دو مقطع D شکل و دایره ای شکل, با عرض 6 متر برای توسعه مدل ها استفاده شده است. نتایج کلی بیانگر آن است که در اثر انفجار داخل تونل, پوشش بتنی دچار آسیب شده و سرعت ماکزیمم ایجادشده در مقطع D شکل, بیشتر از مقطع دایره ای شکل است ولی جابجایی در آن کمتر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی تبار، سیدحمیدرضا، باسلیقه، فرنوش، و نیکخواه، مجید. (1399). بررسی خسارت ناشی از انفجار داخل تونل وارد بر پوشش بتنی با استفاده از مدل سازی عددی. مواد پرانرژی، 15(1 (پیاپی 45) )، 39-45. SID. https://sid.ir/paper/391010/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی تبار سیدحمیدرضا، باسلیقه فرنوش، نیکخواه مجید. بررسی خسارت ناشی از انفجار داخل تونل وارد بر پوشش بتنی با استفاده از مدل سازی عددی. مواد پرانرژی[Internet]. 1399؛15(1 (پیاپی 45) ):39-45. Available from: https://sid.ir/paper/391010/fa

    IEEE: کپی

    سیدحمیدرضا کریمی تبار، فرنوش باسلیقه، و مجید نیکخواه، “بررسی خسارت ناشی از انفجار داخل تونل وارد بر پوشش بتنی با استفاده از مدل سازی عددی،” مواد پرانرژی، vol. 15، no. 1 (پیاپی 45) ، pp. 39–45، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/391010/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button