مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

371
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

600
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی مولفه های شایستگی اساتید اثربخش از منظر آموزه های اسلامی (رویکردی به دانشگاه انقلاب اسلامی)

صفحات

 صفحه شروع 295 | صفحه پایان 314

چکیده

 هدف: اساتید اثر بخش, مربیانی اند که توانایی تعمیق یا تغییر در ساحتهای شناختی, عاطفی و عملکردی متربیان را در جهت حیات طیبه دارند. هدف از نگارش پژوهش حاضر, دستیابی به مولفه های شایستگی این اساتید از خلال رهنمودهای اسلامی بود. روش: روش این پژوهش, تحلیلی-استنتاجی به شیوه تحلیل متن و جامعه پژوهش, کتب معتبر حدیثی از مکتب اهل بیت (ع) است. در این راستا, مولفه های اثربخشی از متن روایاتی که مستقیم یا غیر مستقیم ناظر بر آداب تعلیم و تعلم بود, استخراج و در قالب مفاهیم و مقولات طبقه بندی و الگوی مفهومی ارائه شد. یافته ها: یافته های تحقیق نشان دهنده 27 مولفه در پنج حیطه نگرش, ارزش, دانش, منش و کنش از صلاحیتهای شناختی, عاطفی و وظیفه ای بود. نتیجه گیری: در مدل اسلامی نگرش و ارزش, لایه های زیرین شایستگی و دانش و منش و کنش, لایه های رویین به شمار می روند که هر یک متضمن زیرمقوله هایی از جمله: نگاه موهبتی و امانتی به علم, شوق به انسان سازی, کارامدی دانش, انگیزه الهی, اعتماد آفرینی, آزاد منشی, نقادپروری, پرهیز از خود ستایی, اعتراف به عجز علمی و. . . در اساتید اثربخش است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دیالمه، نیکو. (1398). شناسایی مولفه های شایستگی اساتید اثربخش از منظر آموزه های اسلامی (رویکردی به دانشگاه انقلاب اسلامی). مدیریت در دانشگاه اسلامی، 8(2 (18) )، 295-314. SID. https://sid.ir/paper/391020/fa

    Vancouver: کپی

    دیالمه نیکو. شناسایی مولفه های شایستگی اساتید اثربخش از منظر آموزه های اسلامی (رویکردی به دانشگاه انقلاب اسلامی). مدیریت در دانشگاه اسلامی[Internet]. 1398؛8(2 (18) ):295-314. Available from: https://sid.ir/paper/391020/fa

    IEEE: کپی

    نیکو دیالمه، “شناسایی مولفه های شایستگی اساتید اثربخش از منظر آموزه های اسلامی (رویکردی به دانشگاه انقلاب اسلامی)،” مدیریت در دانشگاه اسلامی، vol. 8، no. 2 (18) ، pp. 295–314، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/391020/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button