مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

425
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

650
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه آموزش دوره کارشناسی پرستاری ایران و کره جنوبی

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 88

چکیده

 مقدمه: بازنگری در برنامه آموزش پرستاری با استفاده از نتایج مطالعات و پژوهش های تطبیقی لازمه آماده سازی فارغ التحصیلان برای حضور در یک محیط بهداشتی-درمانی در حال تغییر می باشد. مطالعه حاضر با هدف مقایسه برنامه آموزشی پرستاری ایران با کره جنوبی در سطح کارشناسی انجام شده است. روش کار: این مطالعه به روش توصیفی-تطبیقی و با استفاده از رویکرد "Jorj F Berdy" طی چهار مرحله توصیف, تفسیر, هم جواری و مقایسه انجام شده, که طی آن عناصر اصلی و شاخص های مهم برنامه درسی در دانشکده های منتخب مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. پس از مقایسه شاخص های مورد نظر و استخراج نقاط قوت برنامه آموزشی پرستاری کره جنوبی پیشنهاد های کاربردی در جهت ارتقای نظام آموزشی کارشناسی پرستاری ارایه گردید. یافته ها: استقرار واحدهای درسی روابط انسانی, مراقبت های بهداشتی برای جامعه چند فرهنگی, تحلیل و استدلال بالینی, پرستاری درک طب سنتی کلاسیک منطبق بر اهداف برنامه آموزشی, در کنار به کارگیری شیوه های نوین آموزشی, رویکرد ادغام عمودی دروس و همچنین به کار بستن آزمون های استاندارد بین المللی در سیستم ارزشیابی در برنامه آموزش پرستاری کره جنوبی مشهود است. نتیجه گیری: مقایسه برنامه آموزشی کارشناسی پرستاری ایران و کره جنوبی نشان می دهد که در کنار اشتراکات برخی تفاوت ها نیز وجود دارد که می توان جهت ارتقای سیستم آموزش پرستاری کشور از آن بهره گرفت. انجام مصاحبه در جهت بررسی توان ارتباطی و سطح علاقه افراد قبل از ورود به حیطه پرستاری, هماهنگی بین اهداف و محتوی آموزشی و همچنین توانمند ساختن دانشجویان در حیطه های تفکر انتقادی و خلاق و بهره گیری از رویکرد های جدید آموزشی از نقاط قوت برنامه آموزش پرستاری کره جنوبی محسوب می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    گودرزی، افشین، برزو، سیدرضا، مولوی وردنجانی، مهدی، و چراغی، فاطمه. (1399). مقایسه آموزش دوره کارشناسی پرستاری ایران و کره جنوبی. آموزش پرستاری، 9(2 )، 75-88. SID. https://sid.ir/paper/391751/fa

    Vancouver: کپی

    گودرزی افشین، برزو سیدرضا، مولوی وردنجانی مهدی، چراغی فاطمه. مقایسه آموزش دوره کارشناسی پرستاری ایران و کره جنوبی. آموزش پرستاری[Internet]. 1399؛9(2 ):75-88. Available from: https://sid.ir/paper/391751/fa

    IEEE: کپی

    افشین گودرزی، سیدرضا برزو، مهدی مولوی وردنجانی، و فاطمه چراغی، “مقایسه آموزش دوره کارشناسی پرستاری ایران و کره جنوبی،” آموزش پرستاری، vol. 9، no. 2 ، pp. 75–88، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/391751/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button