مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,883
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,767
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی قصه گویی بر افسردگی و پرخاشگری کودکان پیش دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 234 | صفحه پایان 238

چکیده

 مقدمه: با توجه به تاثیر قصه گویی بر مشکلات روان شناختی کودکان, این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی قصه گویی بر پرخاشگری و افسردگی کودکان پیش دبستانی انجام شد.روش کار: جامعه ی آماری این پژوهش, شامل کودکان پیش دبستانی 6-4 ساله ی مهدکودک های شهرستان ساوه در سال 1392 بودند. با استفاده از نمونه گیری در دسترس 40 کودک با نمرات بالای پرخاشگری و افسردگی بر اساس پرسش نامه ی اختلالات رفتاری راتر, انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه برابر آزمون و شاهد تقسیم شدند. پس از انجام پیش آزمون, برنامه ی قصه درمانی به مدت 12 جلسه ی یک ساعته (دو بار در هفته) برای گروه آزمون اجرا شد. پس از اتمام جلسات, پس آزمون و یک ماه بعد نیز پی گیری انجام شد. داده ها با آمار توصیفی, روش تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر و نرم افزار SPSS تحلیل شدند.یافته ها: نتایج نشان داد که نمرات پیش آزمون افسردگی و پرخاشگری دو گروه تفاوت معنی داری نداشته (P>0.05) در حالی که میزان نمرات افسردگی و پرخاشگری در گروه قصه درمانی نسبت به گروه شاهد کاهش معنی داری نشان داد (P=0.01) که در پی گیری نیز ادامه یافت.نتیجه گیری: با توجه به نتایج, به نظر می رسد که قصه گویی در کاهش پرخاشگری و افسردگی کودکان پیش دبستانی تاثیر دارد و می توان از آن به عنوان یک روش اثربخش در بهبود اختلالات رفتاری کودکان استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قشقایی، صغری. (1395). اثربخشی قصه گویی بر افسردگی و پرخاشگری کودکان پیش دبستانی. اصول بهداشت روانی، 18(4 )، 234-238. SID. https://sid.ir/paper/391899/fa

    Vancouver: کپی

    قشقایی صغری. اثربخشی قصه گویی بر افسردگی و پرخاشگری کودکان پیش دبستانی. اصول بهداشت روانی[Internet]. 1395؛18(4 ):234-238. Available from: https://sid.ir/paper/391899/fa

    IEEE: کپی

    صغری قشقایی، “اثربخشی قصه گویی بر افسردگی و پرخاشگری کودکان پیش دبستانی،” اصول بهداشت روانی، vol. 18، no. 4 ، pp. 234–238، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/391899/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button