مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,775
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,008
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر بازاریابی داخلی بر مشتری مداری در صنعت بیمه (مورد مطالعه: شرکت های بیمه در سطح شهر تهران)

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 175

چکیده

 با افزایش رقابت بین شرکت های بیمه در زمینه به دست آوردن سهم بیشتری از بازار, مدیران این شرکت ها ناگزیر به دنبال راه هایی برای کسب رضایت بیشتر و وفاداری مشتریانشان هستند. در این میان نقش کارکنان در این صنعت, بر هیچ کس پوشیده نیست. کارکنان راضی می توانند تمامی تلاش خود را به جذب و نگهداری و رضایت مشتریان معطوف کنند. بازاریابی داخلی, مفهومی است که دراین زمینه می تواند به شرکت های بیمه در دستیابی به اهدافشان کمک کند. لذا تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر رفتار مشتری مدارانه کارکنان در صنعت بیمه انجام شده است. روش تحقیق مورد استفاده توصیفی - پیمایشی و مبتنی بر مدل سازی معادلات ساختاری است. دراین راستا محقق با استفاده از پرسش نامه به بررسی نظرات نمونه انتخابی از جامعه آماری (کارکنان خط مقدم شرکت های بیمه در سطح شهر تهران) پرداخته است. همچنین با توجه به پیشینه و فرضیه های تحقیق, مدلی برای نشان دادن تاثیر بازاریابی داخلی بر مشتری مداری شناسایی شده که برازش آن طبق خروجی لیزرل در حد مناسب نشان داده شد و با استفاده از نرم افزار لیزرل آزمون شد. نتایج حاصل از انجام تجزیه و تحلیل داده های پرسش نامه نشان داد که رضایت شغلی در ارتباط بین بازاریابی داخلی و مشتری مداری, نقش میانجی دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عباسی، محمدرضا، و صالحی، صبور. (1390). اثر بازاریابی داخلی بر مشتری مداری در صنعت بیمه (مورد مطالعه: شرکت های بیمه در سطح شهر تهران). پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه)، 26(2 (مسلسل 102))، 145-175. SID. https://sid.ir/paper/391980/fa

Vancouver: کپی

عباسی محمدرضا، صالحی صبور. اثر بازاریابی داخلی بر مشتری مداری در صنعت بیمه (مورد مطالعه: شرکت های بیمه در سطح شهر تهران). پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه)[Internet]. 1390؛26(2 (مسلسل 102)):145-175. Available from: https://sid.ir/paper/391980/fa

IEEE: کپی

محمدرضا عباسی، و صبور صالحی، “اثر بازاریابی داخلی بر مشتری مداری در صنعت بیمه (مورد مطالعه: شرکت های بیمه در سطح شهر تهران)،” پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه)، vol. 26، no. 2 (مسلسل 102)، pp. 145–175، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/391980/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button