مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

455
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

731
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین قابلیت های بهینه محیط در راستای اجتماع پذیری فضاهای آموزشی فرهنگی مخصوص نوجوانان (نمونه مطالعاتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان)

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 74

چکیده

 زمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی ویژگی های کالبدی, غیر کالبدی و ادراکی به منظور به دست آوردن اجتماع پذیر سازی حداکثری در محیط های آموزشی و فرهنگی ویژه نوجوانان است. چرا که نوجوانان نیازمند عمده ترین ویژگی محیطی یعنی نیاز به توان اجتماعی در محیط هستند. روش بررسی: این پژوهش از نوع توصیفی تحلیلی است که در دو بخش انجام شده است, بخش اول با رویکرد کیفی با مروری بر مبانی نظری پژوهش به تدوین چارچوب نظری پرداخته است. بخش دوم با رویکردی کیفی کمی و روش مطالعه موردی در تلفیق با تحلیل عاملی تعداد زیاد متغیرها و استفاده از نرم افزار SPSS و Smartpls در بررسی نتایج پرسشنامه بهره گرفته شده است. پرسش نامه در طیف لیکرت پنج گزینه ای برمبنای شاخص های چارچوب نظری تدوین شده است. نتیجه گیری: فضاهای اجتماع پذیر جزو فضاها و کالبدهایی هستند که کانون هایی را برای فعالیت های پویا, در قسمت های مشخصی از فضا فراهم می آورند. با توجه به این شش عامل "کالبدی", "غیر کالبدی", "شخصیتی", "اجتماعی", "فرهنگی" و "حسی" به عنوان قابلیت های هر محیط تبیین شد, که نتایج تحقیق نشان می دهد که قابلیت محیطی کالبدی به عنوان اثر گذارترین عاملی است که با کمترین تغییر در آن می توان بیشترین انتظار را در افزایش اجتماع پذیری نوجوانان در فضاهای فرهنگی-آموزشی داشت. طبق مسیرهای استخراج شده از مدل pls مسیر عوامل کالبدی ← اجتماع پذیری با دارا بودن بیشترین ضریب مسیر(516/0), مسیر بحرانی مدل مفهومی اجتماع پذیری در بین دیگر مسیرهاست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مولوی نجومی، پانیذ، جلالیان، سارا، و دژدار، امید. (1399). تبیین قابلیت های بهینه محیط در راستای اجتماع پذیری فضاهای آموزشی فرهنگی مخصوص نوجوانان (نمونه مطالعاتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان). علوم و تکنولوژی محیط زیست، 22(11 (پیاپی 102) )، 61-74. SID. https://sid.ir/paper/392135/fa

    Vancouver: کپی

    مولوی نجومی پانیذ، جلالیان سارا، دژدار امید. تبیین قابلیت های بهینه محیط در راستای اجتماع پذیری فضاهای آموزشی فرهنگی مخصوص نوجوانان (نمونه مطالعاتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان). علوم و تکنولوژی محیط زیست[Internet]. 1399؛22(11 (پیاپی 102) ):61-74. Available from: https://sid.ir/paper/392135/fa

    IEEE: کپی

    پانیذ مولوی نجومی، سارا جلالیان، و امید دژدار، “تبیین قابلیت های بهینه محیط در راستای اجتماع پذیری فضاهای آموزشی فرهنگی مخصوص نوجوانان (نمونه مطالعاتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان)،” علوم و تکنولوژی محیط زیست، vol. 22، no. 11 (پیاپی 102) ، pp. 61–74، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/392135/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button