مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

368
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

500
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین دوگانگی های شناختی، روانشناختی و اجتماعی رفتار خرید بیمه زندگی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 33

چکیده

 از موانع توسعه بیمه زندگی, فقدان درک بیمه گران از دوگانگی هایی است که افراد در مواجهه با بیمه زندگی تجربه می کنند. با توجه به شکاف موجود در حوزه رفتار مصرف کننده در بیمه های زندگی, به دنبال تبیین دوگانگی های بیمه گذار, به منظور شناخت اثربخش تر رفتار خرید بیمه های زندگی هستیم تا در تدوین و اجرای راهبردهای بازاریابی اثربخش شرکت های بیمه مورد استفاده قرار گیرد. رویکرد پژوهش, کیفی و مبتنی بر استراتژی نظریه داده بنیاد کوربین و اشتراوس ویرایش چهارم است. داده ها از طریق مصاحبه های عمیق با 27 مشارکت کننده منتخب از طریق نمونه گیری نظری, شامل بیمه گذاران, نمایندگان فروش و کارشناسان بیمه های زندگی جمع آوری گردید و تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. تحلیل داده ها به طور سیستماتیک با سازوکار کد گذاری باز, محوری و انتخابی, با فرآیند رفت و برگشتی مستمر بین داده, مفاهیم, مقولات و مدل انجام گرفت. در این فرآیند از راهبرد تحلیل پرسش و مقایسه و ابزار تحلیل, یادآور, طرح واره ها و پارادایم استفاده گردید. برون داد پژوهش, علاوه بر شناسایی و تبیین 15 خواستگاه ایجاد دوگانگی در زمینه ای از شرایط بیرونی و درونی (فردی), مدل رفتار خرید بیمه های زندگی با محوریت دوگانگی های شناختی, روانشناختی و اجتماعی ارایه گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بختیارنصرآبادی، حسینعلی، حسن قلی پور، طهمورث، ودادهیر، ابوعلی، و میرا، سیدابوالقاسم. (1399). تبیین دوگانگی های شناختی, روانشناختی و اجتماعی رفتار خرید بیمه زندگی. کاوش های مدیریت بازرگانی، 12(23 )، 1-33. SID. https://sid.ir/paper/392321/fa

    Vancouver: کپی

    بختیارنصرآبادی حسینعلی، حسن قلی پور طهمورث، ودادهیر ابوعلی، میرا سیدابوالقاسم. تبیین دوگانگی های شناختی, روانشناختی و اجتماعی رفتار خرید بیمه زندگی. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1399؛12(23 ):1-33. Available from: https://sid.ir/paper/392321/fa

    IEEE: کپی

    حسینعلی بختیارنصرآبادی، طهمورث حسن قلی پور، ابوعلی ودادهیر، و سیدابوالقاسم میرا، “تبیین دوگانگی های شناختی, روانشناختی و اجتماعی رفتار خرید بیمه زندگی،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 12، no. 23 ، pp. 1–33، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/392321/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button