مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

451
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

604
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین ویژگی های شخصیتی و ارزش ویژه ی برند پوشاک ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 41

چکیده

 < p>روش پژوهش, از نوع تحقیقات ترکیبی (آمیخته) بود که در دو مرحله ی کیفی و کمّی انجام شد. جامعه ی آماری این تحقیق در بخش کیفی متخصصان, خبرگان و همچنین مدیران فروش و فروشندگان 5 برند پوشاک ورزشی داخلی (دایی, جامه پوش آرا, تابان, درفش ایران و مصطفی) و در بخش کمّی نیز مشتریان برندهای پوشاک ورزشی بودند که به دلیل نامشخص بودن تعداد دقیق مشتریان, نمونه ی آماری بر اساس جدول مورگان برای حجم جامعه ی نامشخص, 384 نفر و به صورت تصادفی ساده انتخاب شد. نتایج نشان داد که ابعاد شخصیت برند از دیدگاه متخصصان, خبرگان و همچنین مدیران فروش و فروشندگان برندهای پوشاک ورزشی عبارتند از: جذابیت, اصالت, اعتماد, خلاقیت و نوآوری, صلاحیت و شایستگی و تخصص. همچنین کیفیت ادراک شده, آگاهی برند, تداعی برند و وفاداری به برند به عنوان ابعاد اصلی ارزش ویژه برند پوشاک ورزشی شناسایی شدند. نتایج حاصل از مدلسازی معادلات ساختاری نیز نشان داد که تنها اصالت برند با ضریب رگرسیونی 258/0 و نسبت بحرانی 37/2 بر ارزش ویژه ی برند تاثیر مثبت معنی دار دارد. بنابراین میتوان گفت اصالت برند میتواند به عنوان یک دارایی ناملموس در ایجاد ارزش ویژه ی برند و یک ابزار راهبردی نقش موثری ایفا کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجاریان، مهدی، علی دوست قهفرخی، ابراهیم، خبیری، محمد، و جعفری، افسر. (1399). تبیین ویژگی های شخصیتی و ارزش ویژه ی برند پوشاک ورزشی. مطالعات بازاریابی ورزشی، 1(1 )، 19-41. SID. https://sid.ir/paper/392523/fa

    Vancouver: کپی

    نجاریان مهدی، علی دوست قهفرخی ابراهیم، خبیری محمد، جعفری افسر. تبیین ویژگی های شخصیتی و ارزش ویژه ی برند پوشاک ورزشی. مطالعات بازاریابی ورزشی[Internet]. 1399؛1(1 ):19-41. Available from: https://sid.ir/paper/392523/fa

    IEEE: کپی

    مهدی نجاریان، ابراهیم علی دوست قهفرخی، محمد خبیری، و افسر جعفری، “تبیین ویژگی های شخصیتی و ارزش ویژه ی برند پوشاک ورزشی،” مطالعات بازاریابی ورزشی، vol. 1، no. 1 ، pp. 19–41، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/392523/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button