مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,202
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

961
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل یابی هیجان های تدریس معلمان بر مبنای فعالیت های اجتماعی تدریس و مهارت های هیجانی-اجتماعی معلمان

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 77

چکیده

 این پژوهش, با هدف آزمون رابطه ی علی بین فعالیت های اجتماعی تدریس و مهارت های هیجانی-اجتماعی معلم با هیجان های تدریس معلمان صورت پذیرفت. بدین منظور از جامعه ی آماری پژوهش, 310 معلم (155 مرد و 155 زن) از پایه ششم دبستان های یزد در سال تحصیلی 99-1398 به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند و به پرسشنامه ی فعالیت های اجتماعی تدریس و مهارت های هیجانی-اجتماعی معلمان (کارکنان دپارتمان آموزشی, 2014) و هیجان های تدریس معلم (TES) (فرنزل و همکاران, 2016) پاسخ دادند. نتایج تحلیل مدل معادلات ساختاری با استفاده از داده های تجربی, نشان داد هیجان های تدریس معلم به طور مستقیم از متغیرهای برون زاد فعالیت اجتماعی تدریس و مهارت های هیجانی-اجتماعی معلم تأثیر می پذیرند. نتایج پژوهش حاکی از آن است که معلمانی که دارای مهارت های هیجانی-اجتماعی هستند و از عهده ی فعالیت های اجتماعی تدریس برمی آیند, هیجان های مثبت بیشتری را تجربه می کنند و در نتیجه رابطه ی مثبتی با دانش آموزان خود دارند. بنابراین برای ارتقای هیجان های مثبت و تنظیم هیجان های منفی, معلمان به فعالیت-های اجتماعی تدریس و مهارت های هیجانی-اجتماعی در برقراری رابطه مؤثر با دانش آموزان و کنترل موقعیت های استرس زا نیاز دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی بافقی، نگار. (1399). مدل یابی هیجان های تدریس معلمان بر مبنای فعالیت های اجتماعی تدریس و مهارت های هیجانی-اجتماعی معلمان. توسعه حرفه ای معلم، 5(3 (پیاپی 17) )، 63-77. SID. https://sid.ir/paper/392544/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی بافقی نگار. مدل یابی هیجان های تدریس معلمان بر مبنای فعالیت های اجتماعی تدریس و مهارت های هیجانی-اجتماعی معلمان. توسعه حرفه ای معلم[Internet]. 1399؛5(3 (پیاپی 17) ):63-77. Available from: https://sid.ir/paper/392544/fa

    IEEE: کپی

    نگار حسینی بافقی، “مدل یابی هیجان های تدریس معلمان بر مبنای فعالیت های اجتماعی تدریس و مهارت های هیجانی-اجتماعی معلمان،” توسعه حرفه ای معلم، vol. 5، no. 3 (پیاپی 17) ، pp. 63–77، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/392544/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button