مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,090
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

702
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان و مربیان دانشکده های پیراپزشکی و پرستاری- مامایی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 مقدمه و هدف: شناخت عوامل موثر بر کیفیت و کمیت آموزش بالینی در رفع مشکلات آموزش بالینی مفید است و سالم بودن عناصر تشکیل دهنده آن باعث بالا رفتن کیفیت آموزش می شود. این پژوهش با هدف تعیین دیدگاه دانشجویان و مربیان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند درخصوص کیفیت آموزش بالینی انجام شد.مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی-مقطعی روی تمامی دانشجویان سال آخر دانشکده های پیراپزشکی و پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال 1391-1390 انجام شد, ابزار گردآوری اطلاعات, پرسش نا مه ای در پنج حیطه اهداف و برنامه های آموزشی, عملکرد مربی, برخورد با دانشجو, محیط آموزشی و نظارت و ارزشیابی بود. داده ها پس از ورود به نرم افزار آماری SPSS 11.5 با استفاده از آمار توصیفی و تحلیلی, تجزیه وتحلیل شدند.نتایج: 93 دانشجو و 22 مربی در این مطالعه شرکت کردند. میانگین نمره دیدگاه دانشجویان در پنج حیطه مورد بررسی برحسب رشته تحصیلی اختلافی معنی دار داشت. میانگین نمره دیدگاه مربیان در حیطه های برخورد با دانشجو و محیط آموزش بر اساس سابقه کار آموزشی و بالینی اختلافی معنی دار داشت(p<0.05) . مقایسه میانگین نمره دیدگاه دانشجویان و مربیان در حیطه های عملکرد مربی و برخورد با دانشجو از نظر آماری, تفاوتی معنی دار داشت(p<0.05) .نتیجه گیری: آموزش بالینی بسیار پیچیده بوده و ابعاد متعددی را شامل می شود. دیدگاه دانشجویان و مربیان در رشته های مختلف درخصوص حیطه های موثر بر آموزش بالینی متفاوت است. با ارزیابی های مکرر عرصه های بالینی و مقایسه با وضعیت موجود می بایست نقاط قوت و ضعف شناسایی شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

توکلی، محمودرضا، خزاعی، طاهره، تولیت، مریم، و قربانی، سمیرا. (1393). کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان و مربیان دانشکده های پیراپزشکی و پرستاری- مامایی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. دانشور پزشکی، 21(110)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/392872/fa

Vancouver: کپی

توکلی محمودرضا، خزاعی طاهره، تولیت مریم، قربانی سمیرا. کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان و مربیان دانشکده های پیراپزشکی و پرستاری- مامایی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. دانشور پزشکی[Internet]. 1393؛21(110):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/392872/fa

IEEE: کپی

محمودرضا توکلی، طاهره خزاعی، مریم تولیت، و سمیرا قربانی، “کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان و مربیان دانشکده های پیراپزشکی و پرستاری- مامایی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند،” دانشور پزشکی، vol. 21، no. 110، pp. 0–0، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/392872/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button