مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

975
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

292
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مبتنی بر وب نمرات نهایی درس فیزیک برای دانشجویان رشته رادیولوژی

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 66

چکیده

 مقدمه: امروزه استفاده از اینترنت به عنوان ابزار آموزش و یادگیری به سرعت در عرصه آموزش گسترش پیداکرده است. در این راستا پژوهش حاضر با هدف سنجش تاثیر آموزش مجازی بر نمرات نهایی دانشجویان صورت گرفته است.روش کار : در این مطالعه نیمه تجربی که برای دانشجویان رشته رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی بابل در نیم سال اول 90-91 به انجام رسید, به موازات برگزاری کلاس های حضوری و تدریس سنتی محیط آموزشی مبتنی بر وب برای درس فیزیک طی هشت جلسه راه اندازی شد. در پایان دوره, با مقایسه میانگین نمره دانشجویان تحت مطالعه, تاثیر آموزش تحت وب بر نمرات نهایی دانشجویان بررسی شد. هم چنین معایب و مزایا, میزان قابلیت و کیفیت آموزش مجازی با پرسشنامه (محقق ساخته) با ضریب پایایی 0.8 جمع آوری و مورد نظرسنجی قرار گرفت.یافته ها: مقایسه میانگین نمرات پایان دوره گروه آزمون(17.7±3.04) و شاهد (16.83±2.54) نشان می دهد که از نظر میزان یادگیری و موفقیت در آزمون پایان دوره اختلاف معنی-داری بین دانشجویان دو گروه وجود ندارد. دانشجویان تحت مطالعه, ارتباط مستمر و مداوم بین استاد و دانشجو (90درصد), ارتباط از راه دور و تبادل علمی (81 درصد), دسترسی به منابع الکترونیکی روز دنیا (79 درصد) و عدم محدودیت مکانی و زمانی (64 درصد) را به عنوان مزایای اصلی آموزش مبتنی بر وب بر شمرده و در عین حال کمبود امکانات و منابع دانشگاه, سرعت پایین اینترنت و عدم دسترسی همگانی به اینترنت را معایب اصلی این نوع آموزش توصیف کردند.نتیجه گیری: باوجود ابراز علاقه مندی و استقبال دانشجویان از آموزش تحت وب به دلایلی از جمله ناآشنایی با اینترنت, زیرساخت های مخابراتی و کیفیت محتوای درس ارائه شده در وب ضروری است بازنگری بیشتری جهت بهبود این نوع آموزش انجام شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عادل مشهدسری، فرشته، و عطایی، غلامرضا. (1392). تاثیر آموزش مبتنی بر وب نمرات نهایی درس فیزیک برای دانشجویان رشته رادیولوژی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 5(1)، 61-66. SID. https://sid.ir/paper/392914/fa

    Vancouver: کپی

    عادل مشهدسری فرشته، عطایی غلامرضا. تاثیر آموزش مبتنی بر وب نمرات نهایی درس فیزیک برای دانشجویان رشته رادیولوژی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1392؛5(1):61-66. Available from: https://sid.ir/paper/392914/fa

    IEEE: کپی

    فرشته عادل مشهدسری، و غلامرضا عطایی، “تاثیر آموزش مبتنی بر وب نمرات نهایی درس فیزیک برای دانشجویان رشته رادیولوژی،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 5، no. 1، pp. 61–66، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/392914/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button