Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

361
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

506
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی پیشنهادی همکاری مبتنی بر اعتماد در تعاونی های مصرف

صفحات

 صفحه شروع 155 | صفحه پایان 179

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف شناسایی مولفه های موثر بر همکاری مبتنی بر اعتماد به منظور طراحی الگوی پیشنهادی همکاری مبتنی بر اعتماد در تعاونی های مصرف بر اساس یک پارادایم کیفی و روش تحلیل محتوای کیفی و استفاده از ابزار مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام گرفت. جامعه پژوهش را خبرگان حوزه رفتار سازمانی و مدیران تعاونی های مصرف برتر در کشور تشکیل می دهد. به این منظور با 14 نفر از متخصصان مصاحبه شد. داده های حاصل از مصاحبه ها, بر اساس مدل اشتراوس و کوربین از طرح داده بنیاد و نرم افزار Atlas. Ti مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج اولیه حاصل از تحلیل مصاحبه ها نشان داد تعاونی های مصرف به لحاظ مشارکت و همکاری از وضعیت خوبی برخوردار نبوده و یکی از علت های اصلی آن پایین بودن سطح اعتماد اجتماعی در جامعه آن ها است. در تجزیه و تحلیل محوری کدهای اولیه, ابتدا مقوله های اصلی تعیین شد سپس سایر مقوله ها بر اساس مدل اشتراوس و کوربین شامل موجبات علّی, راهبردها, عوامل زمینه ای, شرایط محیطی و پیامدهای همکاری مبتنی بر اعتماد دسته بندی شدند. حاصل کدگذاری های باز, 456 کد اولیه, 176 مفهوم و 12 مولفه اصلی بود. در بخش مقوله های اصلی مواردی نظیر مشتری مداری, تعامل و همکاری, ارائه خدمات متنوع از سوی تعاونی های مصرف, دسترسی به منابع مالی و وضعیت مالی تعاونی ها, قوانین و مقررات, رضایتمندی نقش بسزایی دارند. بطور کلی به منظور بهبود وضعیت تعاونی ها از جوانب مشارکت و همکاری های مبتنی بر اعتماد در جامعه آن ها لازم است به سازه های سرمایه اجتماعی به عنوان یک اصل محوری و افزایش آن توجه گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیدنقوی، میرعلی، دهقانان، حامد، امیری، مقصود، و پاک نهاد، حجت اله. (1399). الگوی پیشنهادی همکاری مبتنی بر اعتماد در تعاونی های مصرف. تعاون و کشاورزی (تعاون)، 9(35 )، 155-179. SID. https://sid.ir/paper/392952/fa

    Vancouver: کپی

    سیدنقوی میرعلی، دهقانان حامد، امیری مقصود، پاک نهاد حجت اله. الگوی پیشنهادی همکاری مبتنی بر اعتماد در تعاونی های مصرف. تعاون و کشاورزی (تعاون)[Internet]. 1399؛9(35 ):155-179. Available from: https://sid.ir/paper/392952/fa

    IEEE: کپی

    میرعلی سیدنقوی، حامد دهقانان، مقصود امیری، و حجت اله پاک نهاد، “الگوی پیشنهادی همکاری مبتنی بر اعتماد در تعاونی های مصرف،” تعاون و کشاورزی (تعاون)، vol. 9، no. 35 ، pp. 155–179، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/392952/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا