Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

422
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

546
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر رهبری تحول آفرین بر تمایل بر تغییر با نقش میانجی یادگیری زدایی (موردمطالعه: شرکت نیرپارس)

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 101

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی تأثیر رهبری تحول آفرین بر تمایل بر تغییر با نقش میانجی یادگیری زدایی در شرکت نیرپارس به انجام رسیده است. پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت توصیفی و همبستگی که به روش پیمایشی از نوع مقطعی انجام شده است. روش کار در این پژوهش میدانی و از نوع مطالعه موردی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه مدیران و روسا, کارشناسان و کارمندان شرکت واقع در شهر تهران به تعداد 281 نفر تشکیل می دهند. به منظور گردآوری اطلاعات, در دو بخش رهبری تحول آفرین و تمایل بر تغییر پرسشنامه ای توسط محقق طراحی و در بخش یادگیری زدایی از پرسشنامه استاندارد (خدایی و همکاران, 1393) استفاده شده است. نمونه آماری پژوهش با روش تصادفی ساده به تعداد 162 نفر در شرکت انتخاب گردیده است. بعد از تأیید روایی محتوا با نظر کارشناسان و استادان, پایایی پرسشنامه ها از طریق آلفای کرونباخ برای پرسشنامه «رهبری تحول آفرین», «تمایل بر تغییر» و «یادگیری زدایی» به ترتیب 8/95%, 9/72% و 8/70% و ضریب آلفا کرونباخ برای کل سؤالات پرسشنامه 3/93% به دست آمد. برای آزمون فرضیات از آزمون های «ضریب همبستگی», «مدل رگرسیون چندگانه» و «مدل سازی معادلات ساختاری» به کمک نرم افزار اس پی اس اس و لیزرل استفاده شد. بررسی کلی نشان داد که بین ابعاد رهبری تحول آفرین با تمایل بر تغییر, بین ابعاد رهبری تحول آفرین با یادگیری زدایی و بین ابعاد یادگیری زدایی با تمایل بر تغییر رابطه ی علّی مثبت و معناداری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کوچه مشکی، پریسا، شیخ الاسلامی کندلوسی، نادر، و محمدی مقدم، یوسف. (1399). بررسی تأثیر رهبری تحول آفرین بر تمایل بر تغییر با نقش میانجی یادگیری زدایی (موردمطالعه: شرکت نیرپارس). توسعه سازمانی پلیس، 17(74 )، 55-101. SID. https://sid.ir/paper/392973/fa

    Vancouver: کپی

    کوچه مشکی پریسا، شیخ الاسلامی کندلوسی نادر، محمدی مقدم یوسف. بررسی تأثیر رهبری تحول آفرین بر تمایل بر تغییر با نقش میانجی یادگیری زدایی (موردمطالعه: شرکت نیرپارس). توسعه سازمانی پلیس[Internet]. 1399؛17(74 ):55-101. Available from: https://sid.ir/paper/392973/fa

    IEEE: کپی

    پریسا کوچه مشکی، نادر شیخ الاسلامی کندلوسی، و یوسف محمدی مقدم، “بررسی تأثیر رهبری تحول آفرین بر تمایل بر تغییر با نقش میانجی یادگیری زدایی (موردمطالعه: شرکت نیرپارس)،” توسعه سازمانی پلیس، vol. 17، no. 74 ، pp. 55–101، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/392973/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا