مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

434
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

626
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چرایی پای بندی بعضی کارافرینان به اخلاق کسب و کار-گزارش پژوهشی مبتنی بر نظریه داده بنیاد کلاسیک (گلیزری)

صفحات

 صفحه شروع 381 | صفحه پایان 400

چکیده

 امروزه افکار عمومی و محققان کشورمان, تخطی برخی از فعالان کسب وکار از اصول اخلاقی را واقعیتی انکارناپذیر می دانند. درعین حال, می توان کارآفرینان موفقی را در صنعت غذا یافت که پای بندی آنان به اخلاق کسب وکار, زبانزد خبرگان کسب وکار است. نظر به ضرورت درک عمیق از ساختار تجربه زیسته این افراد, پژوهش کاربردی و کیفی حاضر با راهبرد نظریه داده بنیاد تلاش دارد به دلایل التزام آنان به اخلاق کسب وکار وقوف یابد. مولفان تلاش کردند تجربیات اخلاقی کسب وکاری مشارکت کنندگان را طی مصاحبه های عمیق بررسی و دلایل پای بندی آنان به اخلاق کسب وکار را احصاء کنند. جامعه پژوهشی منتخب, "کارآفرینان موفق صنایع غذایی" ایرانی بودند که واجد ویژگی های شهرت به اخلاق مداری در کسب وکار, مالکیت کسب وکار تثبیت شده و داشتن برند و نوآوری مکرر در محصول بودند. نمونه های نهایی نیز به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند و داده های میدانی طی ده مصاحبه واقع محور جمع آوری شد. تحلیل داده ها, با پیروی از نظریه داده بنیاد کلاسیک انجام شد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که کارآفرینان مذکور تلقی دو گانه ای از اخلاق کسب وکار دارند. دغدغه آنان در کسب وکار, کسب فایده (سود و برکت) است که از طریق موازنه منافع کارآفرین و ذینفعان برطرف می شود. دلیل پای بندی شان نیز فایده مندی اخلاق است؛ یعنی التزام به اخلاق کسب وکار معطوف به فواید مادی و معنوی است که از اخلاق نصیب شان می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آقامحمدی، مهرداد، و محمدی الیاسی، قنبر. (1398). چرایی پای بندی بعضی کارافرینان به اخلاق کسب و کار-گزارش پژوهشی مبتنی بر نظریه داده بنیاد کلاسیک (گلیزری). توسعه کارآفرینی، 12(3 )، 381-400. SID. https://sid.ir/paper/393226/fa

    Vancouver: کپی

    آقامحمدی مهرداد، محمدی الیاسی قنبر. چرایی پای بندی بعضی کارافرینان به اخلاق کسب و کار-گزارش پژوهشی مبتنی بر نظریه داده بنیاد کلاسیک (گلیزری). توسعه کارآفرینی[Internet]. 1398؛12(3 ):381-400. Available from: https://sid.ir/paper/393226/fa

    IEEE: کپی

    مهرداد آقامحمدی، و قنبر محمدی الیاسی، “چرایی پای بندی بعضی کارافرینان به اخلاق کسب و کار-گزارش پژوهشی مبتنی بر نظریه داده بنیاد کلاسیک (گلیزری)،” توسعه کارآفرینی، vol. 12، no. 3 ، pp. 381–400، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/393226/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button