مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

692
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

919
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مهارتهای ارتباطی به روش درمانی عقلانی-هیجانی-رفتاری آلبرت الیس درارتقا نظریه ذهن کودکان اوتیستیک

صفحات

 صفحه شروع 32 | صفحه پایان 41

چکیده

 زمینه و هدف: ظریه ذهن توانایی پیش بینی و شرح دادن رفتارخود ودیگران با توجه به حالت های ذهنی است و برای برقراری تعاملات اجتماعی ضروری است. این درحالی است که پژوهش ها نشان می دهند کودکان اوتیستیک درنظریه ذهن با ناتوانایی و تحول نایافتگی روبرو هستند. هدف اساسی پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی به شیوه عقلانی-هیجانی-رفتاری الیس در ارتقا نظریه ذهن کودکان اوتیستیک است. روش کار: روش پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری کلیه دانش آموزان اوتیستیک پسر 12-9 سال شهر کرمانشاه بود. 12 دانش آموز با روش نمونه گیری دردسترس انتخاب و در دو گروه 6 نفری آزمایش و کنترل به صورت تصادفی قرارگرفتند. آزمون نظریه ذهن به عنوان ابزار جمع آوری اطلاعات استفاده گردید. گروه آزمایش تحت آموزش 13جلسه مهارت های ارتباطی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی (تحلیل کوواریانس) تحلیل شدند. یافته ها: یافته ها نشان داد آموزش مهارت های ارتباطی بر بهبود نظریه ذهن کودکان اوتیستیک گروه آزمایش تاثیر معناداری داشته است. نتیجه گیری: بنابراین آموزش مهارت های ارتباطی موجب ارتقا نظریه ذهن کودکان اوتیستیک می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، مهتاب، کرمی، جهانگیر، و عیوضی، سیما. (1399). تاثیر آموزش مهارتهای ارتباطی به روش درمانی عقلانی-هیجانی-رفتاری آلبرت الیس درارتقا نظریه ذهن کودکان اوتیستیک. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، 27(12 )، 32-41. SID. https://sid.ir/paper/393350/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی مهتاب، کرمی جهانگیر، عیوضی سیما. تاثیر آموزش مهارتهای ارتباطی به روش درمانی عقلانی-هیجانی-رفتاری آلبرت الیس درارتقا نظریه ذهن کودکان اوتیستیک. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)[Internet]. 1399؛27(12 ):32-41. Available from: https://sid.ir/paper/393350/fa

    IEEE: کپی

    مهتاب احمدی، جهانگیر کرمی، و سیما عیوضی، “تاثیر آموزش مهارتهای ارتباطی به روش درمانی عقلانی-هیجانی-رفتاری آلبرت الیس درارتقا نظریه ذهن کودکان اوتیستیک،” علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، vol. 27، no. 12 ، pp. 32–41، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/393350/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button