مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

510
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

592
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر به کارگیری اصول آموزش مغز-محور بر فراگیری و به یادآوری لغات توسط زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی

صفحات

 صفحه شروع 239 | صفحه پایان 269

چکیده

 رویکرد بیشتر مطالعات با موضوع بررسی تأثیر به کارگیری اصول آموزش مغز-محور در یادگیری, پیاده سازی این اصول به صورتی کلی, در طراحی محتوا و محیط تدریس است. با توجه به اقتباس این اصول از ساختار و کارکرد مغز انسان, به نظر می رسد به کارگیری هر یک, به تنهایی و یا تلفیق چند اصل, نتایج ملموسی به دست دهد. هدف این پژوهش بررسی اثر اصل به کارگیری ورودیهای حسی مختلف فرد یادگیرنده به هنگام یادگیری (یادگیری تمامی فیزیولوژی را در برمی گیرد) و اصل اجتماعی بودن ارگان مغز در یادگیری و یاد آوری واژگان توسط گروهی از فراگیران زبان انگلیسی یک موسسه آموزش زبان بوده است. اثر پیاده سازی این دو اصل به صورت توامان نیز بررسی شد. این آزمایش از نوع پیش-آزمون پس-آزمون با استفاده از طرح مداخله بصورت گروه کنترل و سه گروه آزمایشی بوده است. دو پس-آزمون, شامل پس-آزمون اول بلا فاصله پس از اجرای طرح مداخله و پس-آزمون دوم پس از دوهفته از زمان پس-آزمون اول, انجام شد. همچنین به منظور کسب اطمینان بیشتر از نتایج به دست آمده, تمامی مراحل, سه بار تکرار شد. هر بار اجرا, اثر مثبت استفاده از هر سه روش آزمایشی, در مقایسه با روش سنتی را تایید کرد اما تفاوت معنی داری میان روش های آزمایشی گزارش نشد. همچنین تفاوت معنی داری در نتایج پس آزمون های اول چهار گروه مشاهده نشد. به عبارت دیگر, از لحاظ یادیگری بلافاصله پس از تدریس, روشهای سنتی و آزمایشی, نتایج مشابهی داشتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مشکین مهر، علیرضا، پورمحمد، مهدی، نوشی، موسی، و تلخابی، محمود. (1398). بررسی اثر به کارگیری اصول آموزش مغز-محور بر فراگیری و به یادآوری لغات توسط زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی. نقد زبان و ادبیات خارجی (پژوهشنامه علوم انسانی)، 16(22 )، 239-269. SID. https://sid.ir/paper/393515/fa

    Vancouver: کپی

    مشکین مهر علیرضا، پورمحمد مهدی، نوشی موسی، تلخابی محمود. بررسی اثر به کارگیری اصول آموزش مغز-محور بر فراگیری و به یادآوری لغات توسط زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی. نقد زبان و ادبیات خارجی (پژوهشنامه علوم انسانی)[Internet]. 1398؛16(22 ):239-269. Available from: https://sid.ir/paper/393515/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا مشکین مهر، مهدی پورمحمد، موسی نوشی، و محمود تلخابی، “بررسی اثر به کارگیری اصول آموزش مغز-محور بر فراگیری و به یادآوری لغات توسط زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی،” نقد زبان و ادبیات خارجی (پژوهشنامه علوم انسانی)، vol. 16، no. 22 ، pp. 239–269، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/393515/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button