مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

487
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

728
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی سبز بر عملکرد صادرات خاویار ایران

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 60

چکیده

 جنبش بازاریابی سبز از دهه 1980 به شکلی گسترده مورد توجه شرکت ها و مشتریان قرار گرفته است. این شرکت ها با تولید و ارائه محصولات دوست دار محیط زیست به دنبال کسب مشروعیت اجتماعی هستند, در حالی که مشتریان به دنبال تاثیرگذاری در بینش جامعه به مسایل زیست محیطی هستند. پژوهش حاضر با هدف بررسی نگرش صادرکنندگان نسبت به بازاریابی سبز و تاثیر آن بر صادرات خاویار ایران صورت گرفته است. برای موفق شدن در عرصه رقابت بین المللی و تبدیل اقتصاد کشور به یک اقتصاد قدرتمند و با ثبات باید از تمام ظرفیت های موجود بهره جست. شرکت های صادر کننده خاویار از طریق برنامه ریزی بازاریابی سبز صادراتی شان می توانند به عملکرد بالایی در سطح بین الملل دست یابند. برای دستیابی به این مهم شرکت ها بایستی بتوانند علایق و نیازهای خاص هر بازار را شناسایی تا محصول خود را با تکیه بر این نیازها به بازارهای خارجی صادرات نمایند. از طرف دیگر این شرکت ها از طریق صادرات مستقیم و کوتاه نموندن طول زنجیره ارزش می توانند با ایجاد ارزش افزوده, سود ناخاص خود را افزایش دهند. قیمت کذاری نیز می تواند از طریق سیستم های رقابتی حاکم بر هر بازار صورت بگیرد, و به گونه ای باشد که بتواند در کنار ویژگی های محصول, مطلوبیت بالایی را برای خریداران به همراه داشته باشد. شرکت ها می توانند با انجام تبلیغات بازاریابی خارجی با تأکید بر ویژگی های فرهنگی, اجتماعی, غذایی, دارویی بر اثربخشی فرآیندهای بازاریابی خود را ارتقاء بخشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی نژاد، محمد. (1399). بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی سبز بر عملکرد صادرات خاویار ایران. محیط زیست و توسعه فرابخشی، 5(70 )، 45-60. SID. https://sid.ir/paper/393590/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی نژاد محمد. بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی سبز بر عملکرد صادرات خاویار ایران. محیط زیست و توسعه فرابخشی[Internet]. 1399؛5(70 ):45-60. Available from: https://sid.ir/paper/393590/fa

    IEEE: کپی

    محمد ابراهیمی نژاد، “بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی سبز بر عملکرد صادرات خاویار ایران،” محیط زیست و توسعه فرابخشی، vol. 5، no. 70 ، pp. 45–60، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/393590/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button