مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,357
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

661
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان هویت دینی بین دانش آموزان مقطع متوسطه (ناحیه یک شهرری)

صفحات

 صفحه شروع 169 | صفحه پایان 185

چکیده

هویت دینی؛ مفهومی مرکب و شامل ابعاد مختلفی چون بعد تجربی یا احساسی و عاطفی, بعد اعتقادی یا باورهای دینی, بعد فکری یا دانشی و شناختی و بعد شعائر و مناسک دینی می شود. هدف پژوهش حاضر بررسی میزان هویت دینی بین دانش آموزان مقطع متوسطه ناحیه یک شهرری می باشد. روش پژوهش پیمایشی و شیوه گردآوری داده ها استفاده از پرسشنامه بوده است. جامعه آماری تمام دانش آموزان مقطع متوسطه ناحیه یک شهرری که با استفاده از جدول لین تعداد 400 نفر به عنوان حجم نمونه تعیین شدند. نمونه گیری به شیوه نمونه گیری خوشه ای (در جامعه آماری مدارس) با سطح خطای 0.05 و ضریب اطمینان 95%, است.در این پژوهش با توجه به مفهوم هویت دینی که چند بعدی است, متغیرهای عواطف دینی, باورهای دینی, دانش دینی, اماکن دینی و اعمال (فرائض) دینی سنجیده شده است.نتایج آزمون تاو - کندال و شدت ضریب d سامرز نشان می دهد که بین متغیر وابسته این پژوهش (هویت دینی) و برخی متغیرهای مستقل همبستگی وجود دارد. مقدار همبستگی تاو - کندال و شدت ضریب d سامرز بین متغیر وابسته و متغیرهای عواطف دینی, باورهای دینی, دانش دینی, اماکن دینی, اعمال (فرائض) دینی به ترتیب 0.23, 0.20, 0.29, -0.03, 0.13 بوده است. نتایج گام به گام نیز نشان داد که متغیرهای عواطف دینی, باورهای دینی, دانش دینی و اعمال (فرائض) دینی تاثیرگذارترین عوامل گرایش به هویت دینی می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی، محمدرضا، علوی مقدم، سیدبهنام، و زهره وند، اشرف. (1393). بررسی میزان هویت دینی بین دانش آموزان مقطع متوسطه (ناحیه یک شهرری). مطالعات ملی، 15(2 (58))، 169-185. SID. https://sid.ir/paper/393732/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی محمدرضا، علوی مقدم سیدبهنام، زهره وند اشرف. بررسی میزان هویت دینی بین دانش آموزان مقطع متوسطه (ناحیه یک شهرری). مطالعات ملی[Internet]. 1393؛15(2 (58)):169-185. Available from: https://sid.ir/paper/393732/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا عباسی، سیدبهنام علوی مقدم، و اشرف زهره وند، “بررسی میزان هویت دینی بین دانش آموزان مقطع متوسطه (ناحیه یک شهرری)،” مطالعات ملی، vol. 15، no. 2 (58)، pp. 169–185، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/393732/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button