مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,031
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

710
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

به کارگیری نمودار کنترل در پایش رضایت مشتری در یک بیمارستان

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 16

چکیده

 زمینه و هدف: یکی از ابزارهای موثر برای کاربردی نمودن نتایج پژوهش روی مشتری, به کارگیری نمودارهای کنترل در تحلیل و ارزیابی رضایت مشتری است. این مطالعه برای طراحی روش به کارگیری نمودارهای کنترل در پایش رضایت مشتری در تسهیلات بهداشتی درمانی اجرا گردید.مواد و روشها: این مطالعه به صورت آینده نگر اجرا شد. در یک دوره سه ماهه در یک بیمارستان عمومی با یک پرسشنامه؛ رضایت گیرندگان خدمت در مقیاس لیکرت تعیین شد. پس از جمع آوری داده های اولیه, این داده ها در نرم افزار اکسل و SPSS 16 مورد تحلیل قرار گرفت. برای تعیین رضایت مشتری از یک چک لیست 10 متغیره و روش مصاحبه استفاده شد. زیرگروه های ده تایی و پنج تایی مختلف از نظر میانگین و دامنه تغییرات با یکدیگر مقایسه شدند.یافته ها: در یک دوره سه ماهه میانگین رضایت بیماران 4.5 در مقیاس پنج امتیازی لیکرت بود. بین میانگین رضایت بیمار در دوره های پنج روزه و ده روزه و بیست و پنج روزه اختلاف معنی دار آماری وجود نداشت. بین میانگین سطح رضایت پنج نمونه و ده نمونه در روز و کل یک روز اختلاف معنی دار آماری وجود نداشت. نمودار R ـ X برای پایش رضایت مشتری به کار گرفته شد.نتیجه گیری: یافته های این مطالعه نشان داد که میانگین رضایت بیماران در دوره های زمانی 25 - 20 روزه با میانگین سه ماهه و نیز میانگین رضایت بیماران در زیرگروههای پنج و ده تایی تفاوت قابل توجهی نداشت.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرح بخش، مصطفی، نیک نیاز، علیرضا، مردی، احمد، حسن زاده، علیرضا، و انتظار، صمد. (1392). به کارگیری نمودار کنترل در پایش رضایت مشتری در یک بیمارستان. بیمارستان، 12(1 (مسلسل 44))، 9-16. SID. https://sid.ir/paper/393825/fa

    Vancouver: کپی

    فرح بخش مصطفی، نیک نیاز علیرضا، مردی احمد، حسن زاده علیرضا، انتظار صمد. به کارگیری نمودار کنترل در پایش رضایت مشتری در یک بیمارستان. بیمارستان[Internet]. 1392؛12(1 (مسلسل 44)):9-16. Available from: https://sid.ir/paper/393825/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی فرح بخش، علیرضا نیک نیاز، احمد مردی، علیرضا حسن زاده، و صمد انتظار، “به کارگیری نمودار کنترل در پایش رضایت مشتری در یک بیمارستان،” بیمارستان، vol. 12، no. 1 (مسلسل 44)، pp. 9–16، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/393825/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button