Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,473
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,217
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل هویت برند صنعت ورزش ایران (مورد مطالعه: لیگ برتر فوتبال)

صفحات

 صفحه شروع 203 | صفحه پایان 223

چکیده

 فوتبال صنعتی است که برندینگ و اساس آن یعنی هویت برند, اهمیت فوق العاده ای در آن دارد. بطوریکه محققان, در کشورهای صاحب فوتبال الگوهای برند خاصی در ارتباط با آن ارائه داده اند. در این تحقیق با استفاده از روش توصیفی تحلیلی و با هدف کاربردی, اطلاعات در دو فاز کیفی و کمی گرد آوری گردید. جامعه آماری, شامل 10 نفر از خبرگان مرتبط و کارشناس در زمینه تحقیق, و تماشاگران 6 تیم لیگ برتری که در ورزشگاه حاضر شدند, می باشد. حجم نمونه در فاز اول 300 و فاز دوم 720 نفر بود که با روش تصادفی ساده و با نسبت برابر, از هواداران تیم ها انتخاب شد.بر این اساس پژوهشگران ضروری دیدند که بر پایه دیدگاههای نوین تئوری هویت برند و با در نظر گرفتن الگوهای هویت برند چند کشور دارای برند فوتبال (آلمان, اسپانیا, فرانسه, کره جنوبی) به همراه استفاده از نظرات خبرگان و هواداران, الگوی عوامل هویت برند تیم های حاضر در لیگ برتر فوتبال کشور در فصل 91.92 را ارائه نمایند و در نهایت با استفاده تحلیل عاملی و الگوی معادلات ساختاری دیدگاهی نوین در مورد ابعاد هویت برند فوتبال کشور ارائه شدکه به ترتیب بار عاملی عبارتند از: موفقیت (0.96), رنگ (0.95), نام و نشان (0.94), تحویل (0.93), لباس (0.92), هوادار و رقیب (0.88), پیوندهای جغرافیایی و سابقه (0.87), بازیکنان ستاره و سنت (0.84), عملکرد (0.83), استادیوم (0.73), و کارکنان غیر بازیکن (0.59).

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مشبکی اصفهانی، اصغر، وحدتی، حجت، خدادادحسینی، سیدحمید، و احسانی، محمد. (1392). طراحی مدل هویت برند صنعت ورزش ایران (مورد مطالعه: لیگ برتر فوتبال). پژوهش های مدیریت در ایران، 17(4)، 203-223. SID. https://sid.ir/paper/394431/fa

    Vancouver: کپی

    مشبکی اصفهانی اصغر، وحدتی حجت، خدادادحسینی سیدحمید، احسانی محمد. طراحی مدل هویت برند صنعت ورزش ایران (مورد مطالعه: لیگ برتر فوتبال). پژوهش های مدیریت در ایران[Internet]. 1392؛17(4):203-223. Available from: https://sid.ir/paper/394431/fa

    IEEE: کپی

    اصغر مشبکی اصفهانی، حجت وحدتی، سیدحمید خدادادحسینی، و محمد احسانی، “طراحی مدل هویت برند صنعت ورزش ایران (مورد مطالعه: لیگ برتر فوتبال)،” پژوهش های مدیریت در ایران، vol. 17، no. 4، pp. 203–223، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/394431/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button