مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,176
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,771
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اقناع، غایت ارتباطات

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 115

چکیده

 اقناع غایت هر ارتباط, اعم از انسانی یا رسانه ای است. دستگاه های عظیم رسانه ای گرفته و هزینه های بسیار صرف می شود و در پایان نتیجه نهایی با میزان اثر گذاری بر برخی مخاطبان سنجیده می شود و آن گاه که این فرآیند در حد اعلی تحقق می پذیرد, گفته می شود, اقناع صورت یافته است.اقناع در زمره آثار زیرپوستی در حوزه ارتباطات است. که ورای ظواهر قدرت و یا حتی اقتدار صورت می گیرد. مخاطبان, چنان چه به اقناع رسند, انگیزه های درونی می یابند و خود رسولان اندیشه یا هر پیام ارتباطی خواهند شد.در این نوشته کوشش می شود تا اقناع و حدود آن شناخته شود, نظریه های موجود در این زمینه بررسی مراحل تحقق اقناع شناخته شده و نقد شوند و در نهایت شرایط اساسی تحقق اقناع باز شناخته شوند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ساروخانی، باقر. (1383). اقناع, غایت ارتباطات. نامه علوم اجتماعی، 11(3 (پیاپی 23))، 93-115. SID. https://sid.ir/paper/395316/fa

    Vancouver: کپی

    ساروخانی باقر. اقناع, غایت ارتباطات. نامه علوم اجتماعی[Internet]. 1383؛11(3 (پیاپی 23)):93-115. Available from: https://sid.ir/paper/395316/fa

    IEEE: کپی

    باقر ساروخانی، “اقناع, غایت ارتباطات،” نامه علوم اجتماعی، vol. 11، no. 3 (پیاپی 23)، pp. 93–115، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/395316/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button