مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,954
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,181
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر دو روش آموزش سنتی و همیاری بر میزان یادگیری دانشجویان (دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، سال 83-1382)

صفحات

 صفحه شروع 1016 | صفحه پایان 1023

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 مقدمه: یکی از جدیدترین رویکردهای آموزشی، روش آموزش یادگیری از طریق همیاری است که از نظر الگوی تدریس در خانواده الگوهای تعامل اجتماعی طبقه بندی می شود با توجه به معایب روش تدریس سنتی و سخنرانی از جمله فراموشی سریع مطالب، خستگی و بی انگیزگی دانشجویان و افزایش غیبت از کلاس، به نظر می رسد روش همیاری می تواند جایگزین مناسبی برای روش سنتی و سخنرانی در دو روش تئوری باشد. هدف از انجام این پژوهش دو روش آموزشی سنتی و یادگیری از طریق همیاری و تاثیر آنها بر میزان یادگیری دانشجویان است. مواد و روشها: این مطالعه به دو روش نیمه تجربی بر روی 28 نفر از دانشجویان رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی در مقطع کارشناسی صورت گرفت و دانشجویان به طور تصادفی در دو گروه متناوب تحت آموزش به روش سنتی و روش همیاری قرارگرفتند.یافته ها: یافته های این پژوهش نشان داد که آموزش موثر واقع شده و از نظر آماری اختلاف معنی داری بین دو روش در میزان یادگیری دانشجویان وجود ندارد. نتیجه گیری و توصیه ها: با توجه به توصیه های فدراسیون جهانی آموزش پزشکی، روشهای سنتی دیگر جوابگوی نیازهای روبه رشد جوامع و انفجار اطلاعات نبوده و جایگزینهای مناسبی را می طلبد. مدرسان و سیاست گزاران آموزشی می توانند از نتایج این پژوهش جهت تصمیم گیری رابطه با انتخاب شیوه های نوین تدریس و یا ادغام این روشها بر حسب موقعیت استفاده نمایند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

قریب، میترا، عارفیان، حسین، و خلخالی، حمیدرضا. (1383). مقایسه تاثیر دو روش آموزش سنتی و همیاری بر میزان یادگیری دانشجویان (دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران, سال 83-1382). مجله دانشکده پزشکی، 62(12)، 1016-1023. SID. https://sid.ir/paper/39542/fa

Vancouver: کپی

قریب میترا، عارفیان حسین، خلخالی حمیدرضا. مقایسه تاثیر دو روش آموزش سنتی و همیاری بر میزان یادگیری دانشجویان (دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران, سال 83-1382). مجله دانشکده پزشکی[Internet]. 1383؛62(12):1016-1023. Available from: https://sid.ir/paper/39542/fa

IEEE: کپی

میترا قریب، حسین عارفیان، و حمیدرضا خلخالی، “مقایسه تاثیر دو روش آموزش سنتی و همیاری بر میزان یادگیری دانشجویان (دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران, سال 83-1382)،” مجله دانشکده پزشکی، vol. 62، no. 12، pp. 1016–1023، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/39542/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button