مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

344
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

534
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی آزمون علوم پایه دندانپزشکی از دیدگاه دانشجویان دانشکده های دندانپزشکی اصفهان، یزد، کاشان

صفحات

 صفحه شروع 216 | صفحه پایان 224

چکیده

 مقدمه: یکی از مهم ترین وظایف آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور, تربیت و آموزش دانشجویان دوره عمومی است. مطالعات انجام شده در زمینه علوم پایه بیش تر در راستای ارزیابی کیفیت آموزشی دروس علوم پایه است و کم تر مطالعه ای به ارزیابی کیفیت آزمون علوم پایه پرداخته است. این مطالعه با هدف بررسی دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی اصفهان, یزد, کاشان در مورد آزمون جامع علوم پایه در سال 1396 انجام شد. روش ها: در این مطالعه توصیفی-مقطعی, 280 دانشجو ی دندانپزشکی دانشگاه های اصفهان, یزد و کاشان به صورت سر شماری شرکت کردند. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه ای از پیش ساخته توسط نصری که روایی و پایایی آن تایید شده بود, شامل 26 سؤال پنج گزینه ای در هفت حیطه بود. داده ها با استفاده ازآزمون آنالیز واریانس یک طرفه, ضریب همبستگی پیرسون و آزمون T-test تجزیه و تحلیل گردید. نتایج: مقایسه میانگین نمرات به تفکیک دانشگاه حاکی از تفاوت معنادار در حیطه ی فواید آزمون (698/5, f= 05/0(p< و محتوای سؤالات (717/3, f= 05/0(p< بین دانشگاه ها است. بر اساس سهمیه ی قبولی دانشجویان در دانشگاه تفاوت معناداری بین دو جنس در هیچ کدام از حیطه ها دیده نشد. براساس آزمون آنالیز واریانس یک طرفه در میانگین نمره به تفکیک ترم تحصیلی تفاوت معناداری درحیطه محتوا سؤالات (362/2, f= 05/0(p< و فواید آزمون (059/3, f= 05/0(p< مشاهده شد. نتیجه گیری: در این مطالعه اگر چه اکثر دانشجویان, آزمون علوم پایه را برای سنجش اطلاعات ضروری دانسته اند ولی نمره امتحان را بیانگر دانش دانشجو نمی دانستند. با در نظر گرفتن نتایج تحقیق به نظر می رسد تجدید نظر در مورد آزمون علوم پایه و برگزاری آن به عنوان آزمون جامع دندانپزشکی در اواخر دوره عمومی فواید منطبق تری با اهداف کوریکولوم جدید دندانپزشکی در پی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ترابی نیا، نکیسا، رضوی، سیدمحمد، حاتم زاده، زهرا، شایان، شهرام، و رییسی، محسن. (1398). ارزیابی آزمون علوم پایه دندانپزشکی از دیدگاه دانشجویان دانشکده های دندانپزشکی اصفهان, یزد, کاشان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 19(82 )، 216-224. SID. https://sid.ir/paper/395545/fa

    Vancouver: کپی

    ترابی نیا نکیسا، رضوی سیدمحمد، حاتم زاده زهرا، شایان شهرام، رییسی محسن. ارزیابی آزمون علوم پایه دندانپزشکی از دیدگاه دانشجویان دانشکده های دندانپزشکی اصفهان, یزد, کاشان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1398؛19(82 ):216-224. Available from: https://sid.ir/paper/395545/fa

    IEEE: کپی

    نکیسا ترابی نیا، سیدمحمد رضوی، زهرا حاتم زاده، شهرام شایان، و محسن رییسی، “ارزیابی آزمون علوم پایه دندانپزشکی از دیدگاه دانشجویان دانشکده های دندانپزشکی اصفهان, یزد, کاشان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 19، no. 82 ، pp. 216–224، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/395545/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button