Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

464
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

693
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی روش های بازآموزی اسنادی و تاب آوری شناختی بر رویکردهای یادگیری و هیجانات تحصیلی در دانشجویان داروسازی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی زنجان

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 61

چکیده

 هدفپژوهش حاضر مقایسه اثربخشی روش های بازآموزی اسنادی و تاب آوری شناختی بر رویکردهای یادگیری و هیجانات تحصیلی در دانشجویان داروسازی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی زنجان بود. روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانشجویان داروسازی و پرستاری در نیمسال اول سال تحصیل98-1397 بودند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی در دو گروه 36 نفری آزمایش و یک گروه 36 نفری کنترل جایگزین شدند و برنامه آموزشی بازآموزی اسناد و تاب آوری شناختی در 7 جلسه روی گروه های آزمایش اجرا شد. داده های پژوهش با استفاده از پرسشنامه هیجان های دانشگاهی عبدالله پور (1394) و پرسشنامه رویکردهای یادگیری میلر و همکاران (1999) پیش از شروع مداخله آموزشی و پس از آن از افراد هر دو گروه جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش های توصیفی و تحلیل کوواریانس در نرم افزار spss نسخه 23 انجام گرفت. یافته های تحلیل کوواریانس نشان داد که برنامه ی آموزشی تاب آوری شناختی بر رویکردهای یادگیری و هیجانات تحصیلی اثربخشی بیشتری نسبت به برنامه بازآموزی اسنادی داشت (05/0

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کرمی، صغری، حجازی، مسعود، وکیلی، محمدمسعود، و احمدی، محمدسعید. (1399). بررسی اثربخشی روش های بازآموزی اسنادی و تاب آوری شناختی بر رویکردهای یادگیری و هیجانات تحصیلی در دانشجویان داروسازی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی زنجان. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 11(1 )، 49-61. SID. https://sid.ir/paper/395743/fa

    Vancouver: کپی

    کرمی صغری، حجازی مسعود، وکیلی محمدمسعود، احمدی محمدسعید. بررسی اثربخشی روش های بازآموزی اسنادی و تاب آوری شناختی بر رویکردهای یادگیری و هیجانات تحصیلی در دانشجویان داروسازی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی زنجان. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1399؛11(1 ):49-61. Available from: https://sid.ir/paper/395743/fa

    IEEE: کپی

    صغری کرمی، مسعود حجازی، محمدمسعود وکیلی، و محمدسعید احمدی، “بررسی اثربخشی روش های بازآموزی اسنادی و تاب آوری شناختی بر رویکردهای یادگیری و هیجانات تحصیلی در دانشجویان داروسازی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی زنجان،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 11، no. 1 ، pp. 49–61، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/395743/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا