مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,682
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,151
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روش تدریس معلمان تربیت بدنی به مثابه پیش بین انگیزه پیشرفت دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 141

چکیده

 پیشرفت هر جامعه به کارآمدی نظام آموزشی آن وابسته است. در نظام آموزشی موفق معلمان نقش بسیار مهمی دارند. اعتقاد بر این است که عملکرد خوب دانش آموزان به کارآیی نحوه تدریس معلمان آن ها وابسته است. انگیزه پیشرفت می تواند پیامدهای مهمی در ارتباط با یادگیری و عملکرد تحصیلی داشته باشد. این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین روش تدریس معلمان تربیت بدنی با انگیزه پیشرفت دانش آموزان انجام شد. بدین منظور, از جامعه آماری دانش آموزان (درس تربیت بدنی) دبیرستانی شهر کرمان, جمعا تعداد 88 معلم و 440 دانش آموز به عنوان مشارکت کنندگان در پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای تصادفی انتخاب شدند. پرسش نامه سبک تدریس هرمنس (1970) و پرسش نامه انگیزه پیشرفت موسی پور (1377) به عنوان ابزار جمع آوری اطلاعات به مشارکت کنندکان ارائه شد. داده ها با استفاده از روش های آماری توصیفی و استنباطی شامل تحلیل هم بستگی و رگرسیون مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند.نتایج نشان داد که روش تدریس دانش آموزمحور با انگیزه پیشرفت دانش آموزان رابطه مثبت و روش تدریس معلم محور با انگیزه پیشرفت دانش آموزان رابطه منفی داشتند. هم چنین معلوم شد روش تدریس دانش آموزمحور, به شکل مثبت و روش تدریس معلم محور به صورت منفی انگیزه پیشرفت را پیش بینی می کند. بر اساس یافته ها, ضرورت توجه بیش تر نظام تعلیم و تربیت به روش های تدریس دانش آموزمحور برای افزایش انگیزش پیشرفت و بهره مندی از پیامدهای تحصیلی و انگیزشی آن به بحث گذاشته شده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی محمدی، حسین، سهرابی، مهدی، و صابری، علیرضا. (1396). روش تدریس معلمان تربیت بدنی به مثابه پیش بین انگیزه پیشرفت دانش آموزان. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، 9(1 (پیاپی 2-72) )، 129-141. SID. https://sid.ir/paper/395857/fa

    Vancouver: کپی

    علی محمدی حسین، سهرابی مهدی، صابری علیرضا. روش تدریس معلمان تربیت بدنی به مثابه پیش بین انگیزه پیشرفت دانش آموزان. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)[Internet]. 1396؛9(1 (پیاپی 2-72) ):129-141. Available from: https://sid.ir/paper/395857/fa

    IEEE: کپی

    حسین علی محمدی، مهدی سهرابی، و علیرضا صابری، “روش تدریس معلمان تربیت بدنی به مثابه پیش بین انگیزه پیشرفت دانش آموزان،” مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، vol. 9، no. 1 (پیاپی 2-72) ، pp. 129–141، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/395857/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button