مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,060
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

910
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه ساختاری نقش گروه های آموزشی با کیفیت عملکرد معلمان

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 58

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش, رابطه ساختاری نقش گروه های آموزشی با کیفیت عملکرد معلمان دبیرستان های شهر یاسوج بود. پژوهش حاضر با توجه به هدف, کاربردی و با توجه به نحوه گردآوری داده ها از نوع تحقیقات توصیفی-همبستگی محسوب می شود. جامعه آماری شامل تمامی معلمان دبیرستان های شهر یاسوج در سال تحصیلی 93-1392 بودند, که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای تعداد 201 نفر از معلمان (111 نفر) معلم مرد و (90 نفر) معلم زن به عنوان نمونه انتخاب شدند. با استفاده از ابزارهای نقش گروه های آموزشی و کیفیت عملکرد معلمان داده ها گردآوری شد. برای بررسی پایایی این ابزارها از آلفای کرونباخ استفاده شد. داده ها با مدل معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزارهای SPSS و LISREL تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که از دیدگاه معلمان, رهبری گروه و ارتباطات بالاترین میانگین را به خود اختصاص داده اند. بین ابعاد نقش گروه های آموزشی (هماهنگ کننده, مشاور, رهبر گروه و ارزیاب) با ابعاد کیفیت عملکرد (نقش حرفه ای, ارتباطات, مدیریت ارائه دروس, تدریس و هدایت, شایستگی فرهنگی, نظارت و تضمین کیفیت تدریس, کیفیت بازخورد, تکالیف, مدیریت کلاس) رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. نقش های هماهنگ کننده, مشاور, رهبر و ارزیاب گروه های آموزشی پیش بینی کننده معناداری کیفیت عملکرد معلمان می باشد.گروه های آموزشی با ایفای نقش های هماهنگ کننده, مشاور, رهبر گروه و ارزیاب می توانند به طور مستقیم کیفیت عملکرد معلمان را تحت تاثیر قرار دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، سکینه، دامغانیان، حسین، و عبدشریفی، فاطمه. (1396). رابطه ساختاری نقش گروه های آموزشی با کیفیت عملکرد معلمان. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، 9(2 (پیاپی 2-73) )، 37-58. SID. https://sid.ir/paper/395858/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری سکینه، دامغانیان حسین، عبدشریفی فاطمه. رابطه ساختاری نقش گروه های آموزشی با کیفیت عملکرد معلمان. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)[Internet]. 1396؛9(2 (پیاپی 2-73) ):37-58. Available from: https://sid.ir/paper/395858/fa

    IEEE: کپی

    سکینه جعفری، حسین دامغانیان، و فاطمه عبدشریفی، “رابطه ساختاری نقش گروه های آموزشی با کیفیت عملکرد معلمان،” مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، vol. 9، no. 2 (پیاپی 2-73) ، pp. 37–58، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/395858/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button