مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

680
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

263
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر دو نوع برنامه ریزی بر عملکرد نوشتاری زبان آموزان ایرانی از حیث روانی، دقت و پیچیدگی نوشتار

صفحات

 صفحه شروع 117 | صفحه پایان 132

چکیده

 هدف تحقیق پیش رو مقایسه تاثیر دو نوع برنامه ریزی شامل برنامه ریزی قبل از تکلیف و برنام ریزی همزمان در عملکرد نوشتاری زبان آموزان ایرانی از حیث دقت, روانی و پیچیدگی بود. بدین منظور از 134 زبان آموز ایرانی که دارای بسندگی زبانی متفاوتی بودند خواسته شد دو تکلیف نوشتاری متفاوت را تحت این دو نوع برنامه ریزی انجام دهند. یافته های این پژوهش حاکی از آن است که هیچ یک از انواع برنامه ریزی در دقت نوشتاری تاثیری ندارد. با وجود این, برنامه ریزی همزمان باعث افزایش روانی نوشتار می شود و برنامه ریزی قبل از تکلیف باعث افزایش پیچیدگی نوشتار. یافته ها همچنین بیانگر آن است که افراد با بسندگی بالاتر زبانی در هر سه مورد دقت, روانی و پیچیدگی عملکرد بهتری نسبت به افراد با بسندگی پایین تر زبانی در هر دو نوع برنامه ریزی داشتند. این بدان معناست که هیچ رابطه ای بین نوع برنامه ریزی و میزان بسندگی زبانی وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کارگذاری، حمیدرضا، سلیمانی، حسن، جعفری گهر، منوچهر، و همتی، فاطمه. (1394). مقایسه تاثیر دو نوع برنامه ریزی بر عملکرد نوشتاری زبان آموزان ایرانی از حیث روانی, دقت و پیچیدگی نوشتار. مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)، 48(4 (پیاپی 26) )، 117-132. SID. https://sid.ir/paper/395860/fa

    Vancouver: کپی

    کارگذاری حمیدرضا، سلیمانی حسن، جعفری گهر منوچهر، همتی فاطمه. مقایسه تاثیر دو نوع برنامه ریزی بر عملکرد نوشتاری زبان آموزان ایرانی از حیث روانی, دقت و پیچیدگی نوشتار. مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)[Internet]. 1394؛48(4 (پیاپی 26) ):117-132. Available from: https://sid.ir/paper/395860/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا کارگذاری، حسن سلیمانی، منوچهر جعفری گهر، و فاطمه همتی، “مقایسه تاثیر دو نوع برنامه ریزی بر عملکرد نوشتاری زبان آموزان ایرانی از حیث روانی, دقت و پیچیدگی نوشتار،” مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)، vol. 48، no. 4 (پیاپی 26) ، pp. 117–132، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/395860/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button