مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

498
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

623
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین هوش موفق و خرد با یادگیری زبان انگلیسی در زبان آموزان دختر و پسر شهرستان های قائم شهر، بابل، ساری

صفحات

 صفحه شروع 159 | صفحه پایان 168

چکیده

 مقدمه با توجه به اهمیت هوش موفق و خرد, هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین هوش موفق و خرد با یادگیری زبان انگلیسی در زبان آموزان دختر و پسر می باشد. آموزش هوش موفق و خرد می تواند مزایایی برای معلمان و یادگیرندگان داشته باشد و یادگیری را به خصوص در یادگیرندگان زبان انگلیسی تقویت کند. روش روش این پژوهش از نوع توصیفی و همبستگی می باشد. در پژوهش حاضر جامعه آماری شامل کلیه زبان آموزان, زبان انگلیسی دختر و پسر شهرستان های قائم شهر, بابل, ساری که در سال 97 1396 مشغول به تحصیل می باشند, که از این تعداد, نمونه ای به حجم 625 نفر انتخاب گردید که از این تعداد351 نفر پسر و 274 نفر دختر بودند, که به شیوه طبقه ای انتخاب شدند. پرسشنامه های هوش موفق استرنبرگ, خرد آردلت نیز ابزار پژوهش را تشکیل می دهند. یافته ها برای تحلیل نتایج از روش هبستگی پیرسون استفاده شد. در مجموع یافته های این پژوهش نشان داد که بین هوش موفق و خرد در افزایش یادگیری یادگیرندگان زبان انگلیسی رابطه معناداری (0/01 > P) وجود دارد. نتیجه گیری نتایج بدست آمده نشان داد که با بهره گیری از هوش موفق و خرد در یادگیری یادگیرندگان زبان انگلیسی می توان آموزش را سرعت بخشید و در نتیجه برای افزایش چهار مهارت اصلی در یادگیری زبان انگلیسی, تکنیک هایی جهت بهبود کیفیت آموزش آنها پیشنهاد می گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسمعیل نیا، سعید، صرامی، غلامرضا، و بنی جمالی، شکوه السادات. (1398). رابطه بین هوش موفق و خرد با یادگیری زبان انگلیسی در زبان آموزان دختر و پسر شهرستان های قائم شهر, بابل, ساری. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 12(4 )، 159-168. SID. https://sid.ir/paper/396006/fa

    Vancouver: کپی

    اسمعیل نیا سعید، صرامی غلامرضا، بنی جمالی شکوه السادات. رابطه بین هوش موفق و خرد با یادگیری زبان انگلیسی در زبان آموزان دختر و پسر شهرستان های قائم شهر, بابل, ساری. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1398؛12(4 ):159-168. Available from: https://sid.ir/paper/396006/fa

    IEEE: کپی

    سعید اسمعیل نیا، غلامرضا صرامی، و شکوه السادات بنی جمالی، “رابطه بین هوش موفق و خرد با یادگیری زبان انگلیسی در زبان آموزان دختر و پسر شهرستان های قائم شهر, بابل, ساری،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 12، no. 4 ، pp. 159–168، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/396006/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button