مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,785
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

976
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی سیستماتیک عوامل موثر بر انتقال یادگیری به محیط کار (الگویی جهت ارتقای بهره وری آموزش های سازمانی)

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 151

چکیده

 هدف از این پژوهش, طراحی الگوی سیستماتیک عوامل موثر بر انتقال یادگیری به محیط کار در سازمانهای دولتی استان کردستان بود. رویکرد پژوهش به صورت آمیخته بوده است. روش پژوهش از بعد هدف, اکتشافی و از بعد مخاطب استفاده تحقیق, توسعه ای است. نحوه گردآوری و تحلیل داده ها, مشتمل بر سه بخش اصلی بود. در بخش اول با استفاده از روش تحلیل داده بنیاد, عوامل, مولفه ها و شاخص های موثر بر انتقال یادگیری به محیط کار شناسایی شدند. روش نمونه گیری در این قسمت, به صورت هدفمند و ابزارگردآوری اطلاعات مصاحبه نیمه ساختار یافته بود. در بخش دوم, با استفاده از روش تحقیق پیمایشی, میزان اهمیت عوامل, مولفه ها و شاخص های الگوی استخراج شده اندازه گیری شد تا از این طریق, نتایج بخش اول تایید یا تعدیل گردد. در این قسمت روش نمونه گیری به صورت تصادفی خوشه ای و ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه بود. در بخش سوم نیز, با مبنا قرار دادن فرایند تحلیل سلسله مراتبی, عوامل و مولفه های الگو, از دیدگاه خبرگان اولویت بندی شدند. در این قسمت, روش نمونه گیری به صورت هدفمند و ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه مقایسه های زوجی بود. مهم ترین نتایج پژوهش, دستیابی به الگویی نظام مند از عوامل موثر بر انتقال یادگیری, مشتمل بر چهار عامل اصلی, 38 مولفه محوری و 110 شاخص فرعی بود. عوامل اصلی موثر بر انتقال یادگیری, عبارت از عوامل فردی, آموزشی, سازمانی و فراسازمانی بودند. همچنین مهم ترین عامل فردی, انگیزه یادگیری؛ مهم ترین عامل آموزشی, کیفیت نیازسنجی آموزشی؛ مهم ترین عامل سازمانی, حمایت سرپرست قبل از آموزش؛ و مهم ترین عامل فراسازمانی, نظارت دولت بر کیفیت شایسته گزینی بود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قنبری، سیروس، و زندی، خلیل. (1397). طراحی الگوی سیستماتیک عوامل موثر بر انتقال یادگیری به محیط کار (الگویی جهت ارتقای بهره وری آموزش های سازمانی). مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)، 12(45 )، 115-151. SID. https://sid.ir/paper/396163/fa

    Vancouver: کپی

    قنبری سیروس، زندی خلیل. طراحی الگوی سیستماتیک عوامل موثر بر انتقال یادگیری به محیط کار (الگویی جهت ارتقای بهره وری آموزش های سازمانی). مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)[Internet]. 1397؛12(45 ):115-151. Available from: https://sid.ir/paper/396163/fa

    IEEE: کپی

    سیروس قنبری، و خلیل زندی، “طراحی الگوی سیستماتیک عوامل موثر بر انتقال یادگیری به محیط کار (الگویی جهت ارتقای بهره وری آموزش های سازمانی)،” مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)، vol. 12، no. 45 ، pp. 115–151، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/396163/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button