مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

317
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

554
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتقای سطح ادراک عمومی معماری با استفاده از آموزش معماری به نوجوانان (مطالعه ی موردی: یک تجربه ی آموزشی کوتاه مدت در دبیرستان های دامغان)

صفحات

 صفحه شروع 161 | صفحه پایان 180

چکیده

 این نوشتار به آموزش معماری به عموم به عنوان یکی از مصادیق مهم در ارتقای دانش مردم پرداخته است. نگاه به ادراک عادی مردم برای معماران, در نوع خودش امری نوظهور است. به این منظور, ابتدا با مرور ادبیات آموزش معماری به مردم عادی و به ویژه نوجوانان, و با کمک گرفتن از تجربیات آموزشی مدرسان معماری در سطح دبیرستانی و دانشگاهی, کتابچه ی کمک آموزشی در زمینه ی معرفی شاخصه های معماری خوب تهیه شد و پس از آموزش و تدریس محتوا, میزان ادراک و دانش نوجوانان در زمینه ی معماری نسبت به اطلاعات آن ها قبل از تدریس محتوا در شش دبیرستان پسرانه و دخترانه ی شهر دامغان به عنوان گروه آزمون, مورد سنجش قرار گرفت و به عنوان گروهِ گواه برای این پیمایش از داده های یک تحقیق قبلی در همین زمینه استفاده شد. نتایج این پیمایش حاکی از اثربخشی چنین آموزشی در ارتقای پیوند معماری و مردم در حیطه ی عملکردی است و نقش محتوای آموزشی را در تغییر دیدگاه ها, تعمیق نگرش درباره ی معماری خوب و انتقال ارزش های فرهنگی و هویت معماری نشان می دهد. تأیید سودمندی آموزش عمومی در این نوشتار, مقدمه ای است برای تدوین یا ویرایش کتب درسی دوره ی متوسطه که راه را برای پژوهش های بیشتر در حیطه ی ادراک نوجوانان از معماری هموار می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ناری قمی، مسعود، ملایری، سپیده، و دامیار، سجاد. (1399). ارتقای سطح ادراک عمومی معماری با استفاده از آموزش معماری به نوجوانان (مطالعه ی موردی: یک تجربه ی آموزشی کوتاه مدت در دبیرستان های دامغان). مطالعات معماری ایران، 9(18 )، 161-180. SID. https://sid.ir/paper/396663/fa

    Vancouver: کپی

    ناری قمی مسعود، ملایری سپیده، دامیار سجاد. ارتقای سطح ادراک عمومی معماری با استفاده از آموزش معماری به نوجوانان (مطالعه ی موردی: یک تجربه ی آموزشی کوتاه مدت در دبیرستان های دامغان). مطالعات معماری ایران[Internet]. 1399؛9(18 ):161-180. Available from: https://sid.ir/paper/396663/fa

    IEEE: کپی

    مسعود ناری قمی، سپیده ملایری، و سجاد دامیار، “ارتقای سطح ادراک عمومی معماری با استفاده از آموزش معماری به نوجوانان (مطالعه ی موردی: یک تجربه ی آموزشی کوتاه مدت در دبیرستان های دامغان)،” مطالعات معماری ایران، vol. 9، no. 18 ، pp. 161–180، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/396663/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button