مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

596
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

604
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه ی بین ارتباط سازمانی و تسهیم دانش با نقش میانجی اعتماد سازمانی در میان دبیران مدارس

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 128

چکیده

 با نقش میانجی اعتماد سازمانی در میان دبیران مدارس انجام شد. روش: این پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی است و جامعه ی آماری پژوهش حاضر را کلیه ی دبیران مدارس دوره ی اول و دوم متوسطه ی شهرستان بیجار در سال تحصیلی 1395 به تعداد 500 نفر تشکیل داد. نمونه ی آماری 217 نفر بود که با استفاده از فرمول کوکران و به روش نمونه گیری طبقه ای نسبی با حجم متناسب انتخاب شد. شاخص و مبنای طبقات دبیران مرد و زن بوده است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های ارتباط سازمانی دعایی(1372) با آلفای(91/0), تسهیم دانش بوک, زمود, کیم و لی(2005) با آلفای(75/0) و اعتماد سازمانی الونن, بلومکویست و پومالاینن(2008) با آلفای(94/0) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش مدل یابی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی smartpls2 استفاده شد. یافته ها: نتایج پژوهش حاکی از آن است که ارتباط سازمانی به صورت مستقیم(185/0=β ) و غیرمستقیم(103/0=β ) بر تسهیم دانش تأثیرگذار است (در مجموع288/0=β ). ارتباط سازمانی به صورت مستقیم(521/0=β ) بر اعتماد سازمانی تأثیرگذار می باشد(در مجموع521/0=β ). اعتماد سازمانی به صورت مستقیم(198/0=β ) بر تسهیم دانش تأثیرگذار است(در مجموع198/0=β ). همچنین تأثیر ارتباط سازمانی بر تسهیم دانش به صورت غیرمستقیم توسط متغیر میانجی, اعتماد سازمانی با(35/0=β ) تبیین شد. نتیجه گیری: در این رابطه زمانی که اعتماد سازمانی به عنوان متغیر میانجی وارد معادله می شود, دارای قدرت بیشتری است. به عبارت دیگر, می توان گفت که ارتباط سازمانی با نقش میانجی گری اعتماد سازمانی موجب افزایش تسهیم دانش در میان دبیران می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قدم پور، عزت اله، و زندکریمی، مریم. (1397). بررسی رابطه ی بین ارتباط سازمانی و تسهیم دانش با نقش میانجی اعتماد سازمانی در میان دبیران مدارس. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، 10(3 (پیاپی 25) )، 103-128. SID. https://sid.ir/paper/397282/fa

    Vancouver: کپی

    قدم پور عزت اله، زندکریمی مریم. بررسی رابطه ی بین ارتباط سازمانی و تسهیم دانش با نقش میانجی اعتماد سازمانی در میان دبیران مدارس. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)[Internet]. 1397؛10(3 (پیاپی 25) ):103-128. Available from: https://sid.ir/paper/397282/fa

    IEEE: کپی

    عزت اله قدم پور، و مریم زندکریمی، “بررسی رابطه ی بین ارتباط سازمانی و تسهیم دانش با نقش میانجی اعتماد سازمانی در میان دبیران مدارس،” مطالعات کتابداری و علم اطلاعات (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، vol. 10، no. 3 (پیاپی 25) ، pp. 103–128، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/397282/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button