مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

671
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

792
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

توسعه و اعتباریابی روش تدریس وارونه برای بهبود یادگیری عمیق دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 207 | صفحه پایان 233

چکیده

 این پژوهش با هدف توسعه روش آموزش وارونه در جهت بهبود یادگیری عمیق دانشجویان انجام گرفت. روش پژوهش حاضر, آمیخته از نوع جایگذاری و جامعه پژوهش شامل دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی به تعداد 2340 نفر و نیز 15 نفر از استادان حوزه علوم تربیتی دانشگاه بوعلی سینا بود. از این جامعه در بخش کمی 36 دانشجو با روش نمونه گیری تصادفی و در بخش کیفی 20 دانشجو و 5 استاد به صورت هدفمند انتخاب شدند. در بخش کیفی, برای گرد آوری داده ها از مصاحبه نیمه ساختارمند و در بخش کمی از آزمون محقق ساخته استفاده شد. روایی آزمون با نظر متخصصان و پایایی آن با استفاده از ضریب کاپای کوهن 89% به دست آمد. پس از تحلیل داده ها در بخش کیفی, برای مدل آموزش وارونه توسعه داده شده, 7 مؤلفه اصلی شامل انعطاف پذیری محیط, فرهنگ یادگیری, محتوا و فعالیت های آموزشی, معلم در نقش مربیگری, مسئولیت و فعال بودن یادگیرنده, یادگیری در حد تسلط و مدیریت زمان استخراج شد. اعتبار درونی این مدل توسط متخصصان و اعتبار بیرونی با استفاده از روش پژوهش تکوینی ارزیابی شد که درنهایت, یافته ها بیانگر تأثیر مدل به دست آمده روی یادگیری عمیق دانشجویان بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورجمشیدی، مریم، مومنی راد، اکبر، و کیهانی فاضل، فاطمه. (1397). توسعه و اعتباریابی روش تدریس وارونه برای بهبود یادگیری عمیق دانشجویان. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 8(24 )، 207-233. SID. https://sid.ir/paper/397295/fa

    Vancouver: کپی

    پورجمشیدی مریم، مومنی راد اکبر، کیهانی فاضل فاطمه. توسعه و اعتباریابی روش تدریس وارونه برای بهبود یادگیری عمیق دانشجویان. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1397؛8(24 ):207-233. Available from: https://sid.ir/paper/397295/fa

    IEEE: کپی

    مریم پورجمشیدی، اکبر مومنی راد، و فاطمه کیهانی فاضل، “توسعه و اعتباریابی روش تدریس وارونه برای بهبود یادگیری عمیق دانشجویان،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 8، no. 24 ، pp. 207–233، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/397295/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button