مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

873
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

794
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه ارزشیابی برای یادگیری و استفاده دانش آموزان از راهبردهای شناختی و فراشناختی: یک مدل چند سطحی

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 48

چکیده

 هدف از اجرای این پژوهش, بررسی رابطه ارزشیابی برای یادگیری و استفاده دانش آموزان از راهبردهای شناختی و فراشناختی در سطوح دانش آموز, کلاس و مدرسه بود. روش پژوهش, توصیفی-همبستگی است. در این مطالعه 888 دانش آموز مقطع متوسطه اول شهر همدان در سال تحصیلی 95-94 به روش نمونه گیری خوشه ایاز بین 26956 نفر انتخاب شدند. ابزار گرد آوری داده های پژوهش, پرسشنامه اطلاعات جمعیت شناسی, پرسشنامه ارزشیابی برای یادگیری ویژه دانش آموز (SAfL) ساخته پت-ال (2013) و پرسشنامه یادگیری خودگردان ساخته وندولد, وان کر و راسل (2013) بود. برای تجزیه وتحلیل داده ها از آمار توصیفی و مدل های چند سطحی استفاده شد. یافته ها نشان داد بین ارزشیابی برای یادگیری و یادگیری خودگردان رابطه مثبت معنی داری وجود دارد که این رابطه تحت تاثیر سطح کلاس است و سطح مدرسه تاثیری بر شدت این رابطه ندارد. نتایج این پژوهش بر اهمیت ارزشیابی در واگذاری مسئولیت یادگیری به دانش آموزان تاکید می کند. ارزشیابی می تواند ابزاری قدرتمند برای پیشبرد استفاده دانش آموزان از راهبردهای شناختی و فراشناختی باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اشترانی، الهام، گرامی پور، مسعود، و ایزانلو، بلال. (1397). رابطه ارزشیابی برای یادگیری و استفاده دانش آموزان از راهبردهای شناختی و فراشناختی: یک مدل چند سطحی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 8(21 )، 27-48. SID. https://sid.ir/paper/397314/fa

    Vancouver: کپی

    اشترانی الهام، گرامی پور مسعود، ایزانلو بلال. رابطه ارزشیابی برای یادگیری و استفاده دانش آموزان از راهبردهای شناختی و فراشناختی: یک مدل چند سطحی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1397؛8(21 ):27-48. Available from: https://sid.ir/paper/397314/fa

    IEEE: کپی

    الهام اشترانی، مسعود گرامی پور، و بلال ایزانلو، “رابطه ارزشیابی برای یادگیری و استفاده دانش آموزان از راهبردهای شناختی و فراشناختی: یک مدل چند سطحی،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 8، no. 21 ، pp. 27–48، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/397314/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button