مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

7,490
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

560
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی کتاب زبان آموزی، جمله سازی و نگارش پایه سوم ابتدایی گروه آسیب دیده شنوایی

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 116

چکیده

 در این مقاله نقاط قوت و ضعف ظاهری و محتوایی کتاب زبان آموزی, جمله سازی و نگارش پایه سوم ابتدایی تحلیل می شود. پژوهش حاضر توصیفی تحلیلی است و از دو رویکرد کیفی (گروه کانونی و تحلیل محتوا) و کمی استفاده شده است. نمونه گیری در بخش کیفی به صورت هدفمند و جمع آوری داده ها به صورت مصاحبه نیمه ساختاریافته بوده است. برخی از نقاط قوت محتوایی کتاب عبارتند از: عنوان مناسب کتاب, عدم سوگیری قومی و جنسیتی, توجه به فعالیت های مورد علاقه دانش آموزان. برخی از نقاط ضعف محتوایی عبارتند از: نامناسب بودن فهرست مطالب, سنگین بودن حجم مطالب, عدم توجه به توانایی زبانی دانش آموزان آسیب دیده شنوایی. در بخش کمی, نمونه آماری شامل معلمان پایه سوم کودکان آسیب دیده شنوایی استان اصفهان (35 نفر) بوده که از شیوه سرشماری استفاده شده است. نتایج پژوهش در بخش کمی نشان می دهد همبستگی میان نمره های دو ویژگی یاد شده برابر با 85/0 بوده که با احتمال خطای کمتر از 01/0 معنی دار است. مقدار t به دست آمده برای دو گروه همبسته از نمره ها برابر با 103/0 با درجه آزادی 33 در سطح 05/0 معنی دار نیست و به عبارت دیگر میانگین نمره ارزیابی معلمان از ویژگی های ظاهری و محتوایی کتاب زبان آموزی, جمله سازی و نگارش با یکدیگر تفاوتی ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رمضانی، احمد، محمدشفیعی، عبدالسعید، و یزدانی، زینب. (1400). ارزشیابی کتاب زبان آموزی, جمله سازی و نگارش پایه سوم ابتدایی گروه آسیب دیده شنوایی. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، 21(1 )، 89-116. SID. https://sid.ir/paper/397383/fa

    Vancouver: کپی

    رمضانی احمد، محمدشفیعی عبدالسعید، یزدانی زینب. ارزشیابی کتاب زبان آموزی, جمله سازی و نگارش پایه سوم ابتدایی گروه آسیب دیده شنوایی. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی[Internet]. 1400؛21(1 ):89-116. Available from: https://sid.ir/paper/397383/fa

    IEEE: کپی

    احمد رمضانی، عبدالسعید محمدشفیعی، و زینب یزدانی، “ارزشیابی کتاب زبان آموزی, جمله سازی و نگارش پایه سوم ابتدایی گروه آسیب دیده شنوایی،” پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، vol. 21، no. 1 ، pp. 89–116، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/397383/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا