مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

869
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

566
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظرات دندانپزشکان عمومی شهرستان های کرمان و رفسنجان در مورد برنامه آموزش مداوم دندانپزشکی ترمیمی

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 70

چکیده

 مقدمه: شناسایی نیازهای آموزشی دندانپزشکان عمومی و اولویت بندی آنها در برنامه آموزش مداوم از ضروریات است. مطالعه حاضر به منظور تعیین نظرات دندانپزشکان عمومی شهرستان های کرمان و رفسنجان در مورد نیازهای آموزشی, روش های مناسب تدریس و اجرای برنامه آموزش مداوم دندانپزشکی ترمیمی انجام گرفت.روش ها: این مطالعه توصیفی-مقطعی در سال 1386 انجام شد و در آن 145 دندانپزشک عمومی شهرستان های کرمان و رفسنجان شرکت کردند. جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه ای حاوی مشخصات فردی, 17 سوال بر مبنای عناوین برنامه آموزش مداوم دندانپزشکی ترمیمی, به ترتیب 8 و 6 سوال در مورد روش های مناسب تدریس و اجرای برنامه آموزش مداوم و بر اساس مقیاس پنج درجه ای لیکرت بود. داده ها با استفاده از روش های آمار توصیفی و آزمون t-test و نرم افزار SPSS گزارش گردیدند.نتایج: به ترتیب 93 و 52 نفر از دندانپزشکان عمومی شهرستان های کرمان و رفسنجان شرکت کردند. مهم ترین اولویت آموزشی برنامه آموزش مداوم دندانپزشکی ترمیمی به ترتیب نسل جدید کامپوزیت ها, کنترل عفونت و اصول استریلیزاسیون, علل شکست ترمیم های خلفی و قدامی با کامپوزیت رزین و پرسلن لامینت ونیر بود. شرکت کنندگان انجام کار عملی در کارگاه آموزشی, مشاهده کار عملی و سخنرانی همراه با نمایش فیلم را برای تدریس و مطالعه کتب و مجلات علمی, تماشای فیلم آموزشی و سمینار و کنگره را برای اجرای برنامه آموزش مداوم دندانپزشکی ترمیمی مناسب تر دانستند.نتیجه گیری: سرفصل های برنامه آموزش مداوم دندانپزشکی ترمیمی باید بطور منظم و متناسب با نیاز فراگیران بازنگری شوند. روش تدریس بیشتر به صورت انجام و یا مشاهده کار عملی باشد و از شیوه های نوین در اجرای برنامه استفاده گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی، مصطفی، و بخشی، حمید. (1387). نظرات دندانپزشکان عمومی شهرستان های کرمان و رفسنجان در مورد برنامه آموزش مداوم دندانپزشکی ترمیمی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 8(1 ( پیاپی 19))، 63-70. SID. https://sid.ir/paper/397830/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی مصطفی، بخشی حمید. نظرات دندانپزشکان عمومی شهرستان های کرمان و رفسنجان در مورد برنامه آموزش مداوم دندانپزشکی ترمیمی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1387؛8(1 ( پیاپی 19)):63-70. Available from: https://sid.ir/paper/397830/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی صادقی، و حمید بخشی، “نظرات دندانپزشکان عمومی شهرستان های کرمان و رفسنجان در مورد برنامه آموزش مداوم دندانپزشکی ترمیمی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 8، no. 1 ( پیاپی 19)، pp. 63–70، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/397830/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button