مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

865
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

926
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر خطای روانی (روانشناسی) قرارداد بر تبلیغات شفاهی مثبت در خریدهای اینترنتی (مورد مطالعه: مشتریان شرکت دیجی کالا)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 17

چکیده

 تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر خطای روانی (روانشناسی) قرارداد بر تبلیغات شفاهی مثبت در خریدهای اینترنتی انجام شده است. این تحقیق از نظر هدف, یک تحقیق کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها, از نوع توصیفی می باشد. گردآوری اطلاعات در این پژوهش به صورت کتابخانه ای و روش میدانی با استفاده از پرسشنامه استاندارد صورت گرفته است. جامعه آماری این تحقیق مشتریان شرکت دیجی کالا بوده و نمونه مورد مطالعه در این تحقیق با توجه به فرمول کوکران تعداد 300 نفر از بین خریداران اینترنتی از اپلیکیشن/ وب سایت دیجی کالا محاسبه گردید که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. تجزیه و تحلیل داده ها توسط مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار لیزرل انجام شد و فرضیه های تحقیق در سطح اطمینان 95% تأیید شدند. خطای روانی قرارداد به عنوان متغیر مستقل, کیفیت خدمات و ارزش ادراک شده نیز به عنوان متغیرهای میانجی و همچنین متغیر شخصی سازی متغیر تعدیل گر در نظر گرفته شدند, متغیر تبلیغات شفاهی مثبت هم به عنوان متغیر وابسته بررسی شد. نتایج بررسی ها نشان دهنده تأثیر معکوس خطای روانی قرارداد بر تبلیغات شفاهی مثبت از طریق کاهش کیفیت خدمات و ارزش ادراک شده, در خریداران کالا از طریق اینترنت می باشد. همچنین نقش تعدیل گر شخصی سازی در تأثیرگذاری خطای روانی قرارداد بر کیفیت خدمات و ارزش ادراک شده, مورد تأیید قرار گرفته است. در نهایت بر اساس نتایج به دست آمده, به مدیران فعال در عرصه کسب و کار اینترنتی توصیه می شود که جهت ارتقاء سطح گرایش مشتریان به تبلیغات شفاهی مثبت, مسائلی را که باعث ایجاد خطای روانی قرارداد در آن ها می شود را مدنظر قرار دهند, چرا که این موضوع, کیفیت خدمات و ارزش ادراک شده از خدمات شرکت را تحت شعاع قرار می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اشرفی، نیلوفر، و حیدرزاده هنزائی، کامبیز. (1396). تأثیر خطای روانی (روانشناسی) قرارداد بر تبلیغات شفاهی مثبت در خریدهای اینترنتی (مورد مطالعه: مشتریان شرکت دیجی کالا). مدیریت بازاریابی، 12(37 )، 1-17. SID. https://sid.ir/paper/397925/fa

    Vancouver: کپی

    اشرفی نیلوفر، حیدرزاده هنزائی کامبیز. تأثیر خطای روانی (روانشناسی) قرارداد بر تبلیغات شفاهی مثبت در خریدهای اینترنتی (مورد مطالعه: مشتریان شرکت دیجی کالا). مدیریت بازاریابی[Internet]. 1396؛12(37 ):1-17. Available from: https://sid.ir/paper/397925/fa

    IEEE: کپی

    نیلوفر اشرفی، و کامبیز حیدرزاده هنزائی، “تأثیر خطای روانی (روانشناسی) قرارداد بر تبلیغات شفاهی مثبت در خریدهای اینترنتی (مورد مطالعه: مشتریان شرکت دیجی کالا)،” مدیریت بازاریابی، vol. 12، no. 37 ، pp. 1–17، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/397925/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button