Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

404
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

669
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر موفقیت برندسازی گردشگری کویری، مورد مطالعه: دریاچه نمک قم

صفحات

 صفحه شروع 173 | صفحه پایان 189

چکیده

دریاچه نمک قم با داشتن جاذبه های خاص و منحصربه فردی چون بلورهای نمکی, هشت ضلعی های منظم, کانی ها, گونه های جانوری بیابانی و انواع گیاهان شورپسند تاکنون نتوانسته جایگاه خود را در بین مقاصد گردشگری بهبود ببخشد. برندسازی می تواند تصویر جالبی را متناسب با جاذبه های گردشگری کویر نمکی در ذهن گردشگران ایجاد نماید. لذا هدف اصلی این پژوهش, شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر موفقیت برندسازی گردشگری کویری در دریاچه نمک قم است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف, کاربردی و از حیث نحوه گردآوری داده ها آمیخته است. جامعه آماری در هر دو بخش کیفی و کمی, یکسان و همان خبرگان حوزه گردشگری و آشنا با گردشگری کویری و دریاچه نمک قم است. مشارکت کنندگان در بخش کیفی, 15 نفر از خبرگان آگاه به موضوع, و همین خبرگان, نمونه آماری بخش کمی را شکل داده اند. روش نمونه گیری در هر دو بخش از نوع غیر احتمالی و گلوله برفی است و حد کفایت نمونه گیری از قاعده اشباع نظری پیروی می کند. جمع آوری داده ها به شیوه میدانی در روش کیفی از طریق مصاحبه و در روش کمی, از طریق پرسشنامه صورت گرفته است. در بخش کیفی جهت تجزیه وتحلیل از روش تحلیل مضمون و در بخش کمی از تکنیک AHP استفاده شده است. بر اساس نتایج به دست آمده, عوامل موثر بر موفقیت برندسازی گردشگری کویر در دریاچه نمک شامل جاذبه های گردشگری, عوامل فرهنگی, زیرساختی, مدیریتی, حمایت های دولتی و جذب مشتری است که مهم ترین آن ها از طریق تکنیک تحلیل سلسله مراتبی, جاذبه های گردشگری با وزن 404/0 و کم اهمیت ترین آن ها جذب مشتری با وزن 056/0 شناسایی شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی، رسول، معینی، حسین، و نصیری، سمانه سادات. (1399). شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر موفقیت برندسازی گردشگری کویری, مورد مطالعه: دریاچه نمک قم. گردشگری و توسعه، 9(3 )، 173-189. SID. https://sid.ir/paper/398050/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی رسول، معینی حسین، نصیری سمانه سادات. شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر موفقیت برندسازی گردشگری کویری, مورد مطالعه: دریاچه نمک قم. گردشگری و توسعه[Internet]. 1399؛9(3 ):173-189. Available from: https://sid.ir/paper/398050/fa

    IEEE: کپی

    رسول عباسی، حسین معینی، و سمانه سادات نصیری، “شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر موفقیت برندسازی گردشگری کویری, مورد مطالعه: دریاچه نمک قم،” گردشگری و توسعه، vol. 9، no. 3 ، pp. 173–189، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/398050/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا