Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

307
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

419
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی کیفیت خدمات دفاتر گردشگری مبتنی بر ادراک مراجعین، موردمطالعه: شهر یزد

صفحات

 صفحه شروع 210 | صفحه پایان 230

چکیده

 سفر واژه ای کوچک اما پرمعناست که از آغاز آفرینش همراه بشر بوده است. اگر بر سفر نام گردشگری نهاده و آن را از منظر اقتصاد مطالعه کنیم با یکی از سودآورترین صنایع در عرصه بین المللی روبرو می شویم. در همین راستا دفاتر گردشگری سهم به سزایی در این عرصه دارند. این پژوهش به منظور ارزیابی کیفیت خدمات دفاتر گردشگری با استفاده از روش سروکوال که ابزاری برای اندازه گیری کیفیت خدمات و شناسایی و تحلیل شکاف های موجود بین انتظارات و ادراکات دریافت کنندگان خدمات می باشد, انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش 384 نفر از مراجعه کنندگان به دفاتر خدمات گردشگری در شهر یزد تعیین شده است. نتایج پژوهش بیانگر این است که بین خدمات مورد انتظار و خدمات ارائه شده به مشتریان از سوی این دفاتر, در کلیه ابعاد پنج گانه کیفیت خدمات شکاف معناداری وجود دارد. با این نتایج دفاتر خدمات گردشگری نتوانسته اند سطح انتظارات مشتریان را در این ابعاد پوشش دهند؛ بنابراین این دفاتر باید تلاش کنند تا این فاصله ها را کاهش دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فلاح تفتی، حامد، و حیدری کوشکنو، مجید. (1398). ارزیابی کیفیت خدمات دفاتر گردشگری مبتنی بر ادراک مراجعین, موردمطالعه: شهر یزد. گردشگری و توسعه، 8(1 )، 210-230. SID. https://sid.ir/paper/398053/fa

    Vancouver: کپی

    فلاح تفتی حامد، حیدری کوشکنو مجید. ارزیابی کیفیت خدمات دفاتر گردشگری مبتنی بر ادراک مراجعین, موردمطالعه: شهر یزد. گردشگری و توسعه[Internet]. 1398؛8(1 ):210-230. Available from: https://sid.ir/paper/398053/fa

    IEEE: کپی

    حامد فلاح تفتی، و مجید حیدری کوشکنو، “ارزیابی کیفیت خدمات دفاتر گردشگری مبتنی بر ادراک مراجعین, موردمطالعه: شهر یزد،” گردشگری و توسعه، vol. 8، no. 1 ، pp. 210–230، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/398053/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا