مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

618
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

565
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و رتبه بندی عوامل ارتقاء پاسخگویی عمومی در سازمان های دولتی (مورد مطالعه ذی حسابان دستگاه های اجرایی )

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 37

چکیده

 امروزه یکی از دغدغه های اصلی مدیریت دولتی در حوزه عملی و نظری پاسخگویی عمومی است. اگر حکومت های دموکراسی در عمل نتوانند در قبال اقداماتشان به مردم پاسخگو باشند, در آن صورت دموکراسی تنها در حد حرف و شعار باقی خواهد ماند لذا با توجه به اهمیت پاسخگویی عمومی, پژوهش حاضر به تحلیل, شناخت و رتبه بندی ابعاد پاسخگویی عمومی در سازمان های دولتی می پردازد. این تحقیق از نظر روش تحقیق ترکیبی است که با استفاده از رویکرد کیفی – کمی – کمی انجام شده است که در فاز اول از روش کیفی تحلیل محتوا و در فاز دوم از روش کمی دلفی و روش پیماییشی استفاده شده است. بر اساس نظر خبرگان, 6 عامل پاسخگویی قانونی, مالی, سیاسی, اخلاقی, دموکراتیک و عملکرد به عنوان عوامل ارتقاء پاسخگویی عمومی در سازمان های دولتی شناسایی شدند. براساس رتبه بندی بیشترین رتبه را پاسخگویی قانونی (55/4) وکمترین رتبه را پاسخگویی عملکرد (45/3) کسب نموده اند. با بهره گیری از نتایج حاصله از این تحقیق, ضمن کاهش تنش ها و موفقیت در تحقق اثربخش اهداف, سازمان ها در مسیر پاسخگو بودن عمومی یاری خواهند شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی، حمیده، و صریحی، رسول. (1398). شناسایی و رتبه بندی عوامل ارتقاء پاسخگویی عمومی در سازمان های دولتی (مورد مطالعه ذی حسابان دستگاه های اجرایی ). توسعه سازمانی پلیس، 16(70 )، 11-37. SID. https://sid.ir/paper/398233/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی حمیده، صریحی رسول. شناسایی و رتبه بندی عوامل ارتقاء پاسخگویی عمومی در سازمان های دولتی (مورد مطالعه ذی حسابان دستگاه های اجرایی ). توسعه سازمانی پلیس[Internet]. 1398؛16(70 ):11-37. Available from: https://sid.ir/paper/398233/fa

    IEEE: کپی

    حمیده عباسی، و رسول صریحی، “شناسایی و رتبه بندی عوامل ارتقاء پاسخگویی عمومی در سازمان های دولتی (مورد مطالعه ذی حسابان دستگاه های اجرایی )،” توسعه سازمانی پلیس، vol. 16، no. 70 ، pp. 11–37، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/398233/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button