مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

402
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

551
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فراتحلیل مطالعات انجام شده پیرامون به کارگیری روش های تحلیل فضایی تصادفات

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 36

چکیده

 روش های تحلیل فضایی در تحلیل تصادفات ترافیکی بسیار مورد توجه پژوهش گران, برنامه ریزان و سیاست گذاران قرار می گیرد. اما در ایران به ندرت مورد توجه آنان است. پژوهش حاضر با استفاده از فراتحلیل کیفی و با هدف شناسایی روش های پرکاربرد در تحلیل فضایی تصادفات رانندگی, به شناسایی روش ها و تکنیک های مورد استفاده در مطالعات این حوزه پرداخته است. در این راستا, از میان 50 نمونه, شاخص های تعداد نویسندگان, رشته های تخصصی, تعداد مشارکت در هر مطالعه, حوزه ی درون شهری یا برون شهری, روش ها و تکنیک های تحلیل فضایی و زمینه های کاربرد هر مطالعه استخراج شد. یافته ها نشان داد, هشت گروه از رشته های مختلف علمی از قبیل گروه رشته های عمران / حمل و نقل / ترافیک, جغرافیا, نقشه برداری / GIS و پزشکی / بهداشت عمومی در این پژوهش ها همکاری داشته اند. بیش از 20 تکنیک در قالب هفت روش مختلف در تحلیل فضایی تصادفات به کار رفته است که پرکاربردترین روش ها, تحلیل تراکم, خوشه / ناخوشه و نقاط / پهنه های داغ و پرکاربردترین تکنیک ها نیز تخمین تراکم کرنل, تحلیل خوشه / ناخوشه با شاخص موران محلی و تحلیل نقاط داغ گتیس-ارد جی استار تعیین شد. شباهت ها و تفاوت هایی در بین برخی از تکنیک های مورد استفاده در پژوهش ها بین دو حوزه ی درون شهری و برون شهری مشاهده شد. به طور میانگین در هر پژوهش حدود دو تکنیک مورد استفاده قرار گرفته است. بیشترین زمینه ی کاربرد نتایج پژوهش های مورد مطالعه نیز در زمینه ی شناسایی نواحی بحرانی تصادفات بوده است. به علاوه, معلوم شد که از میان سه تکنیک بسیار پرکاربردتر, میزان استفاده از دو تکنیک تحلیل خوشه / ناخوشه و تخمین تراکم کرنل در حوزه ی درون شهری حدود دو برابر حوزه ی برون شهری بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قرنجیک، عبدالمجید، محمدیان یزدی، پوریا، و یاراحمدی، علی. (1399). فراتحلیل مطالعات انجام شده پیرامون به کارگیری روش های تحلیل فضایی تصادفات. مطالعات مدیریت ترافیک، -(56 )، 1-36. SID. https://sid.ir/paper/398766/fa

    Vancouver: کپی

    قرنجیک عبدالمجید، محمدیان یزدی پوریا، یاراحمدی علی. فراتحلیل مطالعات انجام شده پیرامون به کارگیری روش های تحلیل فضایی تصادفات. مطالعات مدیریت ترافیک[Internet]. 1399؛-(56 ):1-36. Available from: https://sid.ir/paper/398766/fa

    IEEE: کپی

    عبدالمجید قرنجیک، پوریا محمدیان یزدی، و علی یاراحمدی، “فراتحلیل مطالعات انجام شده پیرامون به کارگیری روش های تحلیل فضایی تصادفات،” مطالعات مدیریت ترافیک، vol. -، no. 56 ، pp. 1–36، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/398766/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button