مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

661
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

579
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ی آموزش سنتی الفبای زبان فارسی و آموزش براساس الفبای آوانگاری و تأثیر آن بر مهارت خواندن غیرفارسی زبانان بزرگسال

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 164

چکیده

 آموزش زبان های خارجی از مهمترین موضوعاتی است که به دلیل نیاز بشر به ارتباط با دیگر جوامع روزبه روز اهمیت بیشتری یافته است. جامعه ی ایران نیز با توجه به موقعیت دینی, تجاری و ادبی خود مورد توجه بسیاری از جوامع قرار گرفته و افراد زیادی با اهداف مختلف, اقدام به فراگیری زبان فارسی می کنند. پژوهش حاضر به مقایسه ی تأثیر آموزش سنتی الفبای فارسی و آموزش بر اساس اصول فونیکس[1] بر مهارت خواندن غیرفارسی زبانان می پردازد. هدف از انجام این پژوهش, یافتن شیوه ی آموزشی مناسب برای آموزش الفبای زبان فارسی به غیرفارسی زبانان و تهیه و تدوین مطالب درسی بر اساس آن روش است. شرکت کنندگان در این پژوهش 8 نفر زبان آموز چینی در شرکت گروه معدنی طبس در رده ی سنی 24 تا 31 سال بودند که به دو گروه کنترل و آزمایش تقسیم شدند. الفبای زبان فارسی برای گروه کنترل به روش سنتی و برای گروه آزمایش بر اساس روش فونیکس آموزش داده شد. به منظور بررسی وجود تفاوت معنادار بین گروه کنترل و آزمایش و تحلیل آماری داده ها از نرم افزار اس پی اس اس و آزمون تی-تست استفاده شد. نتیجه پژوهش نشان داد که آموزش الفبا بر اساس روش فونیکس در مقایسه با روش سنتی بر مهارت خواندن کلمات و درک مطلب به صورت معناداری موفق تر بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قربانی، سعیده، علی نژاد، بتول، و براتی، حسین. (1398). مقایسه ی آموزش سنتی الفبای زبان فارسی و آموزش براساس الفبای آوانگاری و تأثیر آن بر مهارت خواندن غیرفارسی زبانان بزرگسال. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، 8(2 (پیاپی 18) )، 137-164. SID. https://sid.ir/paper/399011/fa

    Vancouver: کپی

    قربانی سعیده، علی نژاد بتول، براتی حسین. مقایسه ی آموزش سنتی الفبای زبان فارسی و آموزش براساس الفبای آوانگاری و تأثیر آن بر مهارت خواندن غیرفارسی زبانان بزرگسال. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان[Internet]. 1398؛8(2 (پیاپی 18) ):137-164. Available from: https://sid.ir/paper/399011/fa

    IEEE: کپی

    سعیده قربانی، بتول علی نژاد، و حسین براتی، “مقایسه ی آموزش سنتی الفبای زبان فارسی و آموزش براساس الفبای آوانگاری و تأثیر آن بر مهارت خواندن غیرفارسی زبانان بزرگسال،” پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، vol. 8، no. 2 (پیاپی 18) ، pp. 137–164، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/399011/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button