مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

709
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

820
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

یادگیری کوانتومی رویکردی جدید در اجرای برنامه درسی (مطالعه ای پیرامون چرایی و چگونگی کاربرد)

صفحات

 صفحه شروع 189 | صفحه پایان 201

چکیده

 این مقاله باهدف تشریح ماهیت یادگیری کوانتومی به عنوان یک رویکرد موثر آموزشی جدید و بررسی عناصر برنامه درسی با توجه به آن انجام شده است. پژوهش حاضر به روش کیفی از نوع پژوهش فلسفی و با استفاده از روش تحلیل مفهومی انجام یافته است. حوزه مطالعاتی پژوهش شامل کتاب ها, مقالات چاپی و برخط و پژوهش های مرتبط با موضوع در داخل و خارج از کشور بود. به علت وسعت و کثرت منابع, برای نمونه گیری از منابع چاپی و دیجیتالی (برخط) که مرتبط با بحث و در دسترس بوده, استفاده گردیده است. در این پژوهش از فیش برداری جهت گردآوری اطلاعات از نمونه, بهره گرفته شده است. روش تحلیل به شیوه تحلیل مفهوم, تفسیر مفهوم و استنتاج نظری بود. نتایج بررسی نشان داد از طریق تشریح و تحلیل مفهوم یادگیری کوانتومی و عناصر آن در برنامه درسی و نحوه استفاده از آن در آموزش و اجرای برنامه درسی در آموزش عالی می توان با ایجاد فضایی شاد و لذت بخش به تحقق یادگیری حداکثری با استفاده از توان یادگیرندگان و محیطی غنی امیدوار بود. اما در کنار این یافته, انجام پژوهش های عمیق در خصوص مبانی فلسفی یادگیری کوانتومی و نسبت آن با فلسفه تعلیم و تربیتی ایرانی _ اسلامی و نحوه اجرایی نمودن آن به تفکیک در برنامه های درسی پایه ها و دوره های تحصیلی مختلف ضروری به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    زینالی، فاطمه، وحدت، رقیه، و حجتی، سیدعبداله. (1399). یادگیری کوانتومی رویکردی جدید در اجرای برنامه درسی (مطالعه ای پیرامون چرایی و چگونگی کاربرد). مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 18(3 (پی در پی 128) )، 189-201. SID. https://sid.ir/paper/399068/fa

    Vancouver: کپی

    زینالی فاطمه، وحدت رقیه، حجتی سیدعبداله. یادگیری کوانتومی رویکردی جدید در اجرای برنامه درسی (مطالعه ای پیرامون چرایی و چگونگی کاربرد). مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1399؛18(3 (پی در پی 128) ):189-201. Available from: https://sid.ir/paper/399068/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه زینالی، رقیه وحدت، و سیدعبداله حجتی، “یادگیری کوانتومی رویکردی جدید در اجرای برنامه درسی (مطالعه ای پیرامون چرایی و چگونگی کاربرد)،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 18، no. 3 (پی در پی 128) ، pp. 189–201، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/399068/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button